|
Købsrådgivning til pc-højttalere |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Jetski
Ny bruger Oprettet: 09-Januar-2019 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Januar-2019 kl. 20:46 |
||
Hej, jeg skal have nye pc-højttalere og blev i den forbindelse anbefalet at spørge de kloge hoveder herinde. Budget Mit budget er omkring 3.000-4.000 kr. Placering Jeg tænker at placere dem på mit skrivebord ved siden af min skærm. Behov Jeg har primært brug for højttalere til at lytte til musik på et afslappet og halvhøjt niveau på mit hjemmekontor. Jeg leder efter et 2.1 setup. Behovet for en sub varierer nok alt efter hvilke højttalere man vælger, men tænker heller ikke der kan være for meget i dem, hvis de skal stå på et skrivebord? Højtalere Jeg ville helst have fat i 'Vanatoo Transparent Zero'. Problemet med disse er, at de er fra en lille amerikansk virksomhed og jeg kan derfor kun finde dem på eBay.co.uk, hvor fragten er 590 kr. Herudover har jeg kigget på disse højttalere:
Jeg har kigget på Emotiva BasX S8. Hvis der er noget der ikke giver mening må I endelig spørge, så vil jeg prøve at forklare mig bedre. Enhver hjælp er værdsat. Mange tak!
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Online Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Uanset hvad du vælger, så behøver subben ikke at stå på bordet, men kan ligeså godt stå på gulvet.
|
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Disse skulle være noget at det bedste i kategorien.
Redigeret af Mufti - 10-Januar-2019 kl. 07:34 |
|||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ikke meget bas i dem mufti
Du skal da bare have sådan et sæt https://www.youtube.com/watch?v=dmdoUueM20g |
|||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvilke inputs/outputs er der behov for?
|
|||
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hæhæ.. Det har han jo heller ikke skrevet noget som helst om..
|
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Helt sikkert et godt bud. Men der er ingen digital indgang eller Bluetooth. Og så er de lidt store på skrivebordet. |
|||
MortenGN
Bruger Oprettet: 25-Juli-2017 Sted: Sydvestjylland Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg bruger selv en lille denon forstærker, med et sæt dali e370. Noget i den stil kan sagtens anbefales.
|
|||
Jetski
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mange tak, jeg kigger på dem.
Tak for det. Jeg tror som Mufti skriver, at de er lidt for store. Kunne dog være man skulle have sådan et par til stuen.
Hmm, jeg føler ikke jeg ved nok til at kunne give dig et godt svar på dette. |
|||
Jetski
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for svar. Hvilken forstærker bruger du? Synes kun jeg kan finde Dali Evidence 370 på DBA, er det en gammel model?
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dem her spiller fantastisk
Så skal du “bare” have en forstærker. Klaua
|
|||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvilke signalkilder overfører du fra? Er det kun fra computeren og bruger du mini-jack, phono, coaxial, toslink eller andet? (Jeg har eks. et par aktive højttalere og dér var det vigtigt for mig at der var både coaxial, toslink og phono-indgange i forhold til de lydkilder jeg ville have koblet til. Afhængig af hvad du har brug for vil der være løsninger som du måske kan bruge og løsninger som du ikke kan bruge... Jeg har eks. også selv kigget på Triangle LN01A - det virker også som et habilt sæt. Det er også lidt uklart om du vil have aktive højttalere sluttet direkte til lydkilden eller om du vil have passive højttalere koblet på en forstærker - og måske har sidstnævnte allerede? Er der brug for Bluetooth til at streame fra eks. tlf og hvad med en fjernbetjening til styring af det? |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |