|
APPLE TV4K / YAMAHA RX-V1067 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jugglerq
Guld medlem Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Januar-2019 kl. 14:36 |
Jeg har fået sådan en Apple TV4K, den er tilsluttet direkte til mit TV Panasonic CX800,
og lyden kører fra tv optisk til Reciever, men der er ikke digital lyd, kan jeg bruge ARC til at få digital lyd til Reciever.
|
|
andmm
Bruger Oprettet: 16-Februar-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Går ud fra at du har forbundet apple tv4k direkte til TV fordi du vil have 4K. Følg denne guide for at enable ARC på din Yamaha. http://faq.yamaha.com/us/en/article/audio-visual/av-receivers-amps/rx/rx-v473_black_u/10294/7124Tjek også hvilet HDMI output på dit TV som understøter ARC, og forbind den udgang med receiver. TV skal også indstilles til at udsende ARC. Hverken optisk eller ARC understøtter dog loseless formaterne som ATMOS, Dolby TRUEHD, DTS HD. Der må du vente til et TV med HDMI 2.1 |
|
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
|
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Atmos er jo ikke et format som f.eks TrueHD, al dekodning foregår i AVR, og derfor kan man godt, i ATV´s tilfælde benytte Atmos via ARC. ATV sender nemlig signalet i en DD+ container. Noget ander er jo at hvis man ikke kan sende 4k/UHD gennem sin AVR, kan den næppe dekode Atmos.
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Apple TV sender Atmos ud i ukomprimeret MAT 2.0. Den udpakker lyden før den sendes. LG TV kan vist finde ud af at sende det videre via passthrough, men man kan ikke gå ud fra at det virker.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Aha, det viste jeg ikke. Tror faktisk og Philips POS9002 kan. Der står under alle omstændigheder i ARC-menuen at man skal sikre sig at Receiver understøtter Atmos. Har levet i den tro at det blev sendt i en DD container. |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
jugglerq
Guld medlem Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
iTunes og Netflix på Apple TV sender også rigtig nok Atmos i DD+, men så pakker Apple TV det hele ud før det sendes afsted. Dolby siger, at fordelen ved MAT 2.0 og denne fremgangsmåde er, at Atmos potentielt også kan bruges til live-tv, spil og menuer. Atmos der først dekodes i receiver/soundbar har for lang forsinkelse til at det kan bruges til indhold, der sendes/renderes i realtid. Det er derfor kun egnet til pakkeret indhold såsom film og tv-serier.
|
|
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm, jeg mener at huske, at Panasonic arbejdede på en firmware for at rette denne fejl. Måske husker jeg galt, men har du tjekket om der ligger en ny firmware klar?
|
|
|
|
jugglerq
Funktioner
Tak(0)
|
Firmware er desværre sidste nye Version 3.252
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du må ud og invistere i sådan en her, for at få den mest gnidningsfri oplevelse
https://digitalt.tv/test-xolorspace-23421-hdmi-2-0-4x2-hdmi-matrix-switcher/ |
|
jugglerq
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har programmeret min Logitech Ultimate, så Panasonic Home knappen til at aktiverer Vieira link er der når jeg bruger (Apple tv 4K, receiver & tv ) i mit biograf setup på Logitech. det må være den bedste løsning indtil nu, jeg kan få det til at virke hele tiden så lyd kommer fra receiver, men så er receiver tændt mens man ser tv, Lidt unødvendigt at bruge strøm på det.
PS. Hvilken video indstilling er bedst på Apple tv, 4K 60,50HRz Eller auto mode.
Redigeret af jugglerq - 16-Januar-2019 kl. 17:24 |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lav to aktiviteter på din remote så, en til kun TV og en til TV med receiver. Det har jeg også gjort i forbindelse med min BD afspiller, da den også fungerer som CD og SACD afspiller. Så en aktivitet hvor TV er med og en aktivitet uden TV. Og du skal helt klart indstille ATV til auto med frekvens og også med HDR (hvis dit TV da kan klare HDR). Så indstiller den netop selv frekvens efter det du ser. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |