recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini ITX vandkølet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini ITX vandkølet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cubic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Februar-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cubic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mini ITX vandkølet
    Sendt: 07-Februar-2019 kl. 05:31
Hej ! Efter 5-6 år med Apple, tænker jeg at Windows måske er blevet voksenWink
Jeg har snuset lidt rundt på nettet, men det tager lidt tid at indhente info om alt det nye hardware, og søger lidt info fra jer “erfarede” gutter. 
Jeg tænker et itx bundkort, med et mini kabinet omkring.
Jeg tænker lidt på strømforbruget, da den sikkert aldrig bliver slukket, så det berhøver ikke være top, super, ultra gaming rig, men selvfølelig helst det nye hardware. 
Det skal selvfølelig meget stille, da den skal stå i stuen, så jeg tænker at vandkøling ville være godt (eller ??) 
Hvis man går vandkøling vejen, bør man så ikke tage Gpu’en med ?, eller vil der ikke være plads i et m-itx kabinet ?
Der banker stadig lidt Apple i kroppen, så det skal ikke være med T-Hansen/ Kina lys og blink. 
Den skal bruges til letter video redigering, lidt online gaming i høj opløsning/effekter. Så må den gerne være brugbar om 2-3 år også. 
men er nok lige et overkill. 

Håber at i har lidt input, til et nyt system

Cubic

Redigeret af Cubic - 07-Februar-2019 kl. 14:28
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 10:12
Du skriver ikke hvad den skal bruges til, men kun lidt om hvad den ikke behøver at være. For at komme med input er vi nødt til at vide noget mere konkret.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 11:33
Enig med Flemming..
Jeg forstår meget lidt af din søgen/dit indlæg. Og endnu mere forvirret blev jeg, da jeg så dit link. Det virker som om det er et link til, hvad det ikke skal være. Fair nok, men så bliver det her dælmende en meget meget lang tråd...
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 13:52
Tror også du lige må sige mere om hvad den skal bruges til.

Jeg skal selv igang med et mITX build baseret på Louqe Ghost S1 kabinet så hvis det er en fed lille PC du er ude efter så var det måske vejen at gå og så blot spec'e den til behovet.

Men som stuealter til medie adgang ville jeg anbefale et setup med en Shield/ATV4k som frontend og så en NAS som server.
Til top
Cubic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cubic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 14:32
Den skal bruges til letter video redigering, lidt online gaming i høj opløsning/effekter. Så må den gerne være brugbar om 2-3 år også.
Nok det samme som 90% af pc brugerne. 
Til top
Cubic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cubic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 14:36
Jeg er gammel Apple mand, så jeg har Apple tv kørende, og en server med Plex, så den skal bruges til letter video redigering, lidt online gaming i høj opløsning/effekter. Så må den gerne være brugbar om 2-3 år også.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 15:59
Den Corsair er ret fed synes jeg, og da helt sikker rigeligt til dit behov.

Men det er der ret meget andet der er også hvis man ser på din beskrivelse.

Du kunne sikkert gøre det en del billigere hvis du kigger på en AMD Ryzen med en AIO køler og lader GPU være luftkølet.

Hvis det er mITX formatet du er glad for og vandkøling så prøv at checke Jayztwocents beskrivelse af et AIO vandkølet Louqe setup eller tilsvarende fra Optimum Tech.
Til top
Cubic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cubic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 16:06
Jeg vil lige tjekke beskrivelsen ud.
Jeg glemte at skrive at det ikke så meget er prisen på udstyret, men mere strømforbruget, der bekymre mig pga. den vil stå tændt 24/7. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 22:35
vandkøling af gpu i et mitx system indbyder bare til mega problemer. (tjek jayztwocents på youtube)
Begrebet "lettere videoredigering" eksisterer ikke. det der skal vides noget om er hvilken opløsning vil du redigere i, hvilken applikation, og er det effekter eller bare klippe/klistre?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 22:52
En sparkrøvcomputer bruger meget strøm. Den er ikke velegnet til 24/7/365 drift, hvis man vil spare på strømtegningen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cubic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cubic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 01:29
Nej, en sportsvogn bruger mere benzin. Men håber på nogle indspark til en god løsning, udregnet af noget der ved lidt om nutidens hardware
En sparkerøvcomputer går vel også i dvale, tænker jegLOL
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 10:17
Hvis du overvejer selvbyg, har jeg altid synes godt om dette Thermaltake Core V1 itx kabinet:
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu