|
Mini ITX vandkølet |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Cubic
Ny bruger Oprettet: 07-Februar-2019 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Februar-2019 kl. 05:31 |
Hej ! Efter 5-6 år med Apple, tænker jeg at Windows måske er blevet voksen
Jeg har snuset lidt rundt på nettet, men det tager lidt tid at indhente info om alt det nye hardware, og søger lidt info fra jer “erfarede” gutter. Jeg tænker et itx bundkort, med et mini kabinet omkring. Jeg tænker lidt på strømforbruget, da den sikkert aldrig bliver slukket, så det berhøver ikke være top, super, ultra gaming rig, men selvfølelig helst det nye hardware. Det skal selvfølelig meget stille, da den skal stå i stuen, så jeg tænker at vandkøling ville være godt (eller ??) Hvis man går vandkøling vejen, bør man så ikke tage Gpu’en med ?, eller vil der ikke være plads i et m-itx kabinet ? Der banker stadig lidt Apple i kroppen, så det skal ikke være med T-Hansen/ Kina lys og blink. Den skal bruges til letter video redigering, lidt online gaming i høj opløsning/effekter. Så må den gerne være brugbar om 2-3 år også. Den fedeste jeg har fundet er : https://www.corsair.com/us/en/CORSAIR-ONE-Select-Configuration/corsair-one-i140-i160-config/p/CS-9020004-NA men er nok lige et overkill. Håber at i har lidt input, til et nyt system Cubic Redigeret af Cubic - 07-Februar-2019 kl. 14:28 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skriver ikke hvad den skal bruges til, men kun lidt om hvad den ikke behøver at være. For at komme med input er vi nødt til at vide noget mere konkret.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig med Flemming..
Jeg forstår meget lidt af din søgen/dit indlæg. Og endnu mere forvirret blev jeg, da jeg så dit link. Det virker som om det er et link til, hvad det ikke skal være. Fair nok, men så bliver det her dælmende en meget meget lang tråd... |
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror også du lige må sige mere om hvad den skal bruges til.
Jeg skal selv igang med et mITX build baseret på Louqe Ghost S1 kabinet så hvis det er en fed lille PC du er ude efter så var det måske vejen at gå og så blot spec'e den til behovet. Men som stuealter til medie adgang ville jeg anbefale et setup med en Shield/ATV4k som frontend og så en NAS som server.
|
|
Cubic
Funktioner
Tak(0)
|
Den skal bruges til letter video redigering, lidt online gaming i høj opløsning/effekter. Så må den gerne være brugbar om 2-3 år også.
Nok det samme som 90% af pc brugerne.
|
|
Cubic
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er gammel Apple mand, så jeg har Apple tv kørende, og en server med Plex, så den skal bruges til letter video redigering, lidt online gaming i høj opløsning/effekter. Så må den gerne være brugbar om 2-3 år også.
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den Corsair er ret fed synes jeg, og da helt sikker rigeligt til dit behov.
Men det er der ret meget andet der er også hvis man ser på din beskrivelse. Du kunne sikkert gøre det en del billigere hvis du kigger på en AMD Ryzen med en AIO køler og lader GPU være luftkølet. Hvis det er mITX formatet du er glad for og vandkøling så prøv at checke Jayztwocents beskrivelse af et AIO vandkølet Louqe setup eller tilsvarende fra Optimum Tech.
|
|
Cubic
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil lige tjekke beskrivelsen ud.
Jeg glemte at skrive at det ikke så meget er prisen på udstyret, men mere strømforbruget, der bekymre mig pga. den vil stå tændt 24/7.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
vandkøling af gpu i et mitx system indbyder bare til mega problemer. (tjek jayztwocents på youtube)
Begrebet "lettere videoredigering" eksisterer ikke. det der skal vides noget om er hvilken opløsning vil du redigere i, hvilken applikation, og er det effekter eller bare klippe/klistre?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Funktioner
Tak(0)
|
En sparkrøvcomputer bruger meget strøm. Den er ikke velegnet til 24/7/365 drift, hvis man vil spare på strømtegningen.
Klaus
|
|
Cubic
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, en sportsvogn bruger mere benzin. Men håber på nogle indspark til en god løsning, udregnet af noget der ved lidt om nutidens hardware
En sparkerøvcomputer går vel også i dvale, tænker jeg
|
|
JENC
Guld medlem Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du overvejer selvbyg, har jeg altid synes godt om dette Thermaltake Core V1 itx kabinet:
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |