|
KODI@Android-TV - Playback fra DVD-drev i PC? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1986 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Februar-2019 kl. 04:18 |
|||
Hej. Den bedre halvdel er gået i gang med at gense en af sine gamle serier på DVD. Og nej, den findes ikke på streamingtjenesterne uden at den koster penge som køb per SD(!) afsnit (>3000 kr) eller som hele SD sæsoner (>700 kr) - NOT happening når DVD haves!
Så efter meget kamp for at gøre det muligt for hende også at kunne se serien fra hendes DVD'er i sengen på soveværelses-TV'et - der IKKE har en fysisk afspiller tilsluttet som setupet i stuen, er jeg løbet ind i et problem. Nuvel, Først måtte jeg lige smide håndklædet i ringen mht. at få KODI@Android-TV til at forbinde via SMB. Ved ikke om det spiller ind? ...Hvis nogen kender et fix tages det gerne i mod. Aktuelt lader jeg i stedet bare Windows 10 boote med dens indbyggede FTP service via Internet Information Services (IIS) Manager, så jeg dermed kan tvinge mig adgang fra TV'et til filerne på min computer via FTP - alene for KODI's skyld. Men nu har jeg så mødt den næste KODI relaterede udfordring jeg gerne vil have hjælp til (Alternativt anvises en anden Android-TV app der kan løse opgaven) Før folk begynder at sige VLC, så lad mig med det samme sige at jeg både har fået VLC til at virke via manuel aktivering af legacy SMB 1.0 i windows 10 (Mens KODI stadig ikke gider lege med SMB overhovedet) og at VLC fint afspiller dekrypterede ISO filer. ...så der er trods alt hjælp til at komme noget af vejen (via omveje), men jeg ikke helt i mål som jeg ønsker det: På PC kan f.eks. PowerDVD og MPCHC afspille BD/DVD-filstruktur (PowerDVD endog med fulde menuer og det hele) - Jeg er ude efter noget der kan det samme på TV'et. Findes det? Ønsket er at der kan afspilles DVD direkte fra det delte DVD-drev i Windows 10 PC på TV'et - Altså så man er fri for at spilde 5-10 minutter på at rippe til ISO først hver gang samt spilde harddisk plads på noget man ikke ønsker blivende på harddisken alligevel (Jeg har kun 2 GB tilbage på min 10 GB harddisk så det er ikke bare revl og krat der skal rippes for altid til den!) Jeg har ladet mig fortælle at KODI BURDE kunne spille både fysiske DVD'er og ISO'er. Men når jeg åbner det netværks-delte drev i KODI får jeg imidlertid bare dets filstruktur med VIDEO_TS folder og VOB filer mv. Jeg kan så afspille VOB-filerne med KODI SÅFREMT disken ellers ikke er krypteret og uden undertekst. Tilsvarende med ISO filer - klikker jeg på en rippet ISO fil åbner KODI blot filstrukturen med VIDEO_TS mappe og VOB filer mv. (Her kan VLC i det mindste klare opgaven og afspiller ISO'er perfekt som regulære DVD'er med menuer, tekst og det hele) Så hvordan får jeg KODI til at afspille ISO filerne korrekt og væsentligere endnu som endemålet: Er der nogen løsning mht at få KODI (eller et andet program) til at spille DVD'er direkte fra det delte drev i windows 10 maskinen? Benyttet udstyr ifbm ovenstående spørgsmål: Sony KD65AF8 og Windows 10 PC Redigeret af TBC1 - 17-Februar-2019 kl. 04:46 |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvad koster du i timen (for at få det til at virke)?
Hvad koster din Windows 10 maskine at have kørende for at sende DVD via netværk? Samenlign priserne med denne Klaus
|
||||
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Redigeret af TBC1 - 17-Februar-2019 kl. 09:55 |
||||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg ville nok bare rippe det hele med MakeMKV og smide over på en (netværks-) harddisk. Væk med skiverne og nemt tilgængeligt. Kan forøvrigt godt være du skal til at opgradere, hvis du virkelig sidder med en 10GB HDD ;-)
|
||||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Mvh. JørgenT
|
||||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har haft et dvd drev kørende fra PC, som kunne afspilles fra Kodi på forskellige platforme. Jeg har ikke brugt det i et årstid, og tjekkede lige om det stadig virkede, men det gør det ikke . Jeg kan ikke umiddelbart få Kodi til at afspille DVD-"pakken", men den vil godt afspille enkeltfilerne på drevet, men det bliver lidt for tungt... Om det er ændringerne vedr. SMB i win10 (det er det nok ikke) eller nye versioner af KODI, der driller, det ved jeg ikke - og derfor heller om det fortsat er muligt.... https://forum.xda-developers.com/fire-tv/general/play-dvd-movies-shared-dvd-drive-xbmc-t2847591
Jeg har haft AnyDVD kørende på windows maskinen, og ikke haft nogen problemer med, at DRM har blokeret. |
||||
miri
|
||||
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jo. Der er USB i TV'et. Men ønsket er at kunne undgå at skulle bruge tid på at rippe det til en midlertidig ISO. Den løsning jeg har kørende lige nu er at jeg på 5-10 minutter kan lave en dekrypteret ISO af den skive der aktuelt skal ses og afspille ISO'en som en regulær DVD/BD via netværket i VLC-playeren på TV'et, da VLC godt kan finde ud af at afspille ISO'erne som var det en rigtigt DVD. Jeg ville netop gerne kunne spare dette trin og bare få instant mulighed for at afspille hvad der lå direkte i drev-skuffen uden omveje og tidsspilde forbundet med at skulle rippe til midlertidig ISO først
Redigeret af TBC1 - 17-Februar-2019 kl. 23:12 |
||||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Vil lige bekendtgøre,at medieafspilleren i Sony er elendig . Forstået på den måde,at det er helt håbløst,at navigere rundt i filer . .
|
||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||||
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Redigeret af TBC1 - 18-Februar-2019 kl. 00:16 |
||||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Redigeret af miri - 18-Februar-2019 kl. 18:21 |
||||
miri
|
||||
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Må Nøjes med VLC og et forudgående midlertidigt rip, hvis vi skal have det med ind på soveværelsets TV så. |
||||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
har du prøvet MakeMKV - der kan du nemt pille de afsnit/titler du skal bruge fra en dvd el. bluray - evt. korrigere med hvilke lydspor, undertekster osv der skal medtages - og så bliver det hele pakket i en nem mkv-fil, som kan afspilles nærmest overalt - og man slipper for alt det overflødige der typisk er på skiverne...
|
||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |