Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hirtshals
Bruger
Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
|
Emne: LCD eller Plasma 37PF9731D / PDP 507 Sendt: 15-December-2006 kl. 12:07 |
Jeg er meget i vildrede dels om teknologi LCD eller Plasma, dels om det så skal være Philips 37PF9731D, LCD eller Pioneer PDP 507/427.
Begge virker til at være suveræne TV - som jeg skal ned og se poå hos TC
TV et skal bruges til TV/DVD, Playstation 2, og på sigt PC Media Center
Med fare for at starte en religions krig, vil jeg gerne have lidt vejledning og svar på nedenstående spm.
Pioneer PDP 507 XD - Plasma har Ikke ægte HD opløsning kun 1366x768 - er der Problemer med TV stationers logoer brænder sig fast som på PDP 42 tommers - Behøver Jeg DVB-Tuner når jeg ser kabel TV via TDC - Findes der en Alternativ Gulvstander en PDK-FS07 der koster knap 7000
Philips 37 PF 9731 - Er der mange fejl - Skal man køre en Burn in DVD som på plasma skærme
Puha - jeg er virkelig i vildrede
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
|
Sendt: 15-December-2006 kl. 12:15 |
Det er godt nok nogle meget forskellige TV du kigger på, mht. størrelsen! Jeg forstår ikk' rigtig hvordan man kan stå og vælge mellem 37" og 50", og ikke vælge det største...
Det er i øvrigt lidt noget vås at skrive 'ægte HD'. Det ér HD, når opløsningen er 1365*768! Bare ikke 'fuld' HD. Og så er det i øvrigt ikke specielt væsentligt at bekymre sig om opløsningen så meget; kig på hvor godt billedet ser ud og prøv at glemme alle de specifikationer.
Der er ligeså stor eller ligeså lille fare for indbrænding som på 427'erne. Hvis du bare bruger TV'et fornuftigt er det ikke noget du bør bekymre dig om.
Nej, du behøver lige netop ikke DVB-T tuner når du har Kabel TV ved TDC. Du kan derfor spare lidt penge og købe XA-modellen. Evt. se om du kan nå at få en med til 25k hos TC.
Redigeret af Naiera - 15-December-2006 kl. 12:16
|
 |
Ole
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
|
Sendt: 15-December-2006 kl. 12:21 |
hirtshals skrev:
Jeg er meget i vildrede dels om teknologi LCD eller Plasma, dels om det så skal være Philips 37PF9731D, LCD eller Pioneer PDP 507/427.
Begge virker til at være suveræne TV - som jeg skal ned og se poå hos TC
TV et skal bruges til TV/DVD, Playstation 2, og på sigt PC Media Center
Med fare for at starte en religions krig, vil jeg gerne have lidt vejledning og svar på nedenstående spm.
Pioneer PDP 507 XD - Plasma har Ikke ægte HD opløsning kun 1366x768 - er der Problemer med TV stationers logoer brænder sig fast som på PDP 42 tommers - Behøver Jeg DVB-Tuner når jeg ser kabel TV via TDC - Findes der en Alternativ Gulvstander en PDK-FS07 der koster knap 7000
Philips 37 PF 9731 - Er der mange fejl - Skal man køre en Burn in DVD som på plasma skærme
Puha - jeg er virkelig i vildrede |
Jeg har et 37PF9731 og er ovenud tilfreds med det.
Jeg er faktisk blevet overbevist om, at plasma måske har et bedre billede, jeg vil bare påstå, at jeg ikke kan se forskel, når jeg sidder hjemme med mit TV uden andre referencer. (Altså, jeg synes, at billedet er perfekt hjemme, og når jeg ser TV i en butik er forskellen ikke stor nok til at jeg kan se den, når jeg kommer hjem igen..)
Mht spørgsmålene på 37PF9731.
Mange fejl? -Mener du fabrikationsfejl, som gør, at skærmen skal til rep? Det ved jeg ikke. TC vil nok være et godt sted at spørge om det, da de jo solgte temmeligt mange af dem ved fælleskøbet.
Hvis du mener design-fejl, så er der i hvert fald en ting, som irriterer mig: Det kan ikke selv skifte format efter kilden.
Når TV2 sender i 4:3, så gider jeg ikke have et "super-zoom'et" billede som fylder hele skærmen, nej, så vil jeg have sorte bjælker i siderne.
Det kan jeg også få, men jeg skal ind i en menu og vælge om det jeg ser er 4:3 eller 16:9. Det er lidt ærgerligt, at det ikke kan det, når nu informationen (om formatet) faktisk sendes med ud op DVB-T-nettet. -Jeg håber, at en software-update løser problemet. -Desuden er problemet ved at løse sig selv, efterhånden som mere og mere bliver i 16/9
-Mht burn-in-dvd, så NEJ! Det er ikke nødvendigt med LCD. -Og det er efter min mening en af de største problemer med plasma. Et problem, som jeg nyder, at jeg ikke har. Jeg kan med sindsro forlade mit tv på ttv og så komme tilbage efter en time, fordi jeg har glemt det.. Prisen for at slippe for den bekymring er så et lidt dårligere billede -et billede, som er godt nok til mig. Derfor mit valg af 37PF9731
...Ole
|
Moderator, recordere.dk
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 15-December-2006 kl. 12:21 |
"Begge virker til at være suveræne TV - som jeg skal ned og se poå hos TC"
Hej!
Ja-skynd dig derned.
Til tv og dvd:Pioneer
Til spil:Philips
Men hvorfor 507?
427 er vel mere sammenlignelig med en 37" !!
Indbrænding??....kender ikke til problemet.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Ole
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
|
Sendt: 15-December-2006 kl. 12:24 |
Nu så jeg lige, at du briger kabel-tv. -Så ved jeg ikke om 16:9-"fejlen" er noget problem, eller om selectoren klarer det.
Jeg er enig med Naiera om, at HD-opløsningen ikke skal afgøre dit køb.
...Ole
|
Moderator, recordere.dk
|
 |
hirtshals
Bruger
|
Sendt: 15-December-2006 kl. 12:37 |
lrev på jobbet skrev:
"Begge virker til at være suveræne TV - som jeg skal ned og se poå hos TC"
Hej!
Ja-skynd dig derned.
Til tv og dvd:Pioneer
Til spil:Philips
Men hvorfor 507?
427 er vel mere sammenlignelig med en 37" !!
Indbrænding??....kender ikke til problemet.
lrev
|
Du har ret i at 427 er måske mere asktuel / smmenlignelig. Jeg havde bare læst her på Forummet om en masse burn in problemer på denne model.
Men det er igen, måske bare om at bruge det fornuftigt i starten ??
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
|
Sendt: 15-December-2006 kl. 12:40 |
En masse burn-in problemer på 427? Hvor? Så vidt jeg husker har én bruger haft TV3-logo siddende, som forsvandt som dug fra solen igen, da panikken var på sit højeste...
|
 |
hirtshals
Bruger
|
Sendt: 15-December-2006 kl. 12:44 |
Naiera skrev:
En masse burn-in problemer på 427? Hvor? Så vidt jeg husker har én bruger haft TV3-logo siddende, som forsvandt som dug fra solen igen, da panikken var på sit højeste... |
Indrømmet - jeg har læst som en gal her på forummet. kommentarer, anbefalinger etc etc, istedet for at gå til TC for at se dem live. Og man kommer hurtig til at blande tingene sammen.
Jeg har først mulighed for at gå til TC i dag, så bliver jeg forhåbentlig meget klogere
|
 |
Benton
Guld medlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 571
|
Sendt: 15-December-2006 kl. 13:19 |
Jeg ville helt klart vælge Pio. Har selv været meget i tvivl og kiggede også på Philips, men efter at have leget lidt med Philips , fandt jeg ud af at det ikke skulle være det. Synes at billedet er alt for kunstigt efter min smag. Man kan tydeligt se, at LCD-teknologien bruger en masse billedbehandlingsteknologier ( puha, det var et langt ord :-) ) til at forbedre billedet. Hvis du vil have et billede der minder meget om et gammeldaws CRT, så snup en Pio plasma. Har ikke fortrudt et sekund, at jeg købte mit og har heller ikke set skyggen af indbrænding.
|
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 15-December-2006 kl. 13:57 |
Hej!
100% enig,og som sagt samme positive erfaringer som BENTON
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |