recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs overførsel til Sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs overførsel til Sub

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs overførsel til Sub
    Sendt: 05-Marts-2019 kl. 08:58
Hej

Jeg har  2 subs i mit 7.2 setup. Begge subs står ved hver sin fronthøjtaler. Jeg kunne godt tænke mig at eksperimentere med at placere den ene sub et andet sted men har ikke mulighed for at trække kablet så derfor leder jeg efter noget trådløs overførsel til den ene sub. Jeg il ikke bruge en formue på det men vil på den anden side heller ikke bruge penge på en løsning der ikke virker ordentligt.  

Er der nogen der har erfaringer på det område som de vil dele med mig :-)
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 19:25
Hej 
Kan man ikke bruge en bluetooth transmitter ved av-receiver og så en Bluetooth receiver ved sub?
Jeg har ingen anelse om det vil virke, men det er lige hvad jeg kan komme i tanke om, hvad måske kan virke.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 22:22
Du risikerer at lyden kommer i modfase, hvis der er forsinkelse.

Det er nok tvivlsomt om det bliver optimalt.

Redigeret af Mufti - 05-Marts-2019 kl. 22:22
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 22:24
  • Det kan man vel indstille på subben? eller lave afstanden  længere i opsætning på av-reciver.
  • edit. kræver selvfølgelig måleudstyr.

Redigeret af Zuppe - 05-Marts-2019 kl. 22:25
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 07:54
Det er de andre højttalere der skal forsinkes så de passer til sub.

Lidt noget rod hvis man ser tv og film.

Måske kan det lade sig gøre.

Redigeret af Mufti - 06-Marts-2019 kl. 07:54
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 08:40
Jeg har måske helt misforstået et eller andet, men hvis du sætter afstanden til 10m på sub og lcr højttalere til 3 meter. Vil receiveren så ikke sætte forsinkelsen på lcr da de er tættest på mlp i forhold til subben på de 10m? Subben har længest til mlp ergo må den da spille lidt før lcr?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 08:51
Hvis der er en forsinkelse på Sub signalet, sætter kalibrerings softwaren selv afstanden op i meter, så den sender signalet til Sub før LCR. Eller man kan sige den forsinker LCR ved at øge meter afstand til Sub.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 10:42
Det lyder nok lidt for teknisk for mig, men eksempelvis Klipsch laver trådløst kit WA-2 til subwoofere det burde vel virke, men jeg synes barre prisen er lidt høj (1.300,-) og ville høre om der var billigere alternativer der virker fornuftigt.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4665
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 11:42
Du kan jo starte med at sætte et kabel på Sub og så prøve den tiltænkte nye placering. Kablet skal bare være et billigt et for at prøve.
Men ellers er der den smarte metode, hvor Sub placeres der hvor du sidder i hot spot. Og så kravler du rundt på gulvet de steder hvor placering af Sub er mulig, og lytter efter hvordan baslyden opfører sig. Og det skal du så prøve kun med en Sub
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu