|
Opsætning af surround |
Besvar |
Forfatter | ||
Xplized
Junior bruger Oprettet: 26-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Marts-2019 kl. 15:31 |
|
Jeg er flyttet i hus for et par år siden, men har ikke haft tid til at sætte surround systemet op.
Nu skal der ske noget, men det er sgu så lang tid siden jeg sidst rodede med det og jeg mangler en masse kabler. Jeg skal derfor bruge jeres hjælp til at få det sat op igen og hvilke kabler jeg mangler... 5.1 system Højttalerne er M&K. Jeg har 3stk K-5, 2stk K-7 og sub er KX-10. Receiveren er en ONKYO TX-NR626 Spørgsmål 1: Er det ok at forlænge højttalerkabler bare med en samlemuffe eller er der en bedre måde? Jeg er på ingen måde fanatisk med lyden så det skal bare gøres ordentligt på en økonomisk måde. Jeg vil derfor genbruge de kabler jeg har kunnet finde. Spørgsmål 2: Hvilket kabel skal jeg bruge fra receiver til sub. receiver bagside: http://prntscr.com/n3o5gw Sub bagside: http://prntscr.com/n3o60t svært at se på billedet men bag ledning med out sub er der HDMI udgang Spørgsmål 3: Jeg ser TV via Chromecast. Skal jeg sætte den i receiveren eller smide HDMI kabel fra tv til 6 på billedet så den får TV signalet ind der? Spørgsmål 4: Er mere et vurderingsspørgsmål. Hvad vil sådan et sæt kunne sælges for? Har lidt planer om "bare" at smide en soundbar under TV'et så jeg slipper for at trække kabler rundt i hele rummet. Der skal nok komme mere. Spørg hvis der er noget i er i tvivl om. |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tror du skal beslutte om du vil sælge eller sætte anlægget op.
|
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24761 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Spørgsmål 1. Lad være med at samle dem. Køb nye kabler hos Harald Nyborg. Super kvalitet til ingen penge.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
2 Kunne være sådan et https://www.av-cables.dk/subwoofer-kabler/clicktronic-casual-subwoofer-kabel-5-m.html hvis du skal bruge 5 meter 3 Du kan komme din CC bag i din Onkyo. Hvis du alligevel altid vil have CC lyd ud af dine M&K. Eller hvis du vil høre CC ud af dine M%K uden at tænde dit TV. Du kan forbinde din CC til dit tv (husk at forbinde den TV HDMI med ARC til din Onkyo) hvis du vil kunne bruge din CC på dit tv uden at skulle tænde din Onkyo |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man sætter CC i surroundforstærker, kan man (måske) sætte den op til at sende signalet gennem til tv, når forstærker er slukket.
På min Marantz hedder det hdmi pass through. Klaus
|
||
Xplized
Junior bruger Oprettet: 26-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
kan det passe at jeg skal bruge 2 af de kabler du linker? Min sub har 2 indgange, er det så ikke en stereo. ligner også min receiver har det samme. Jeg smutter i harald skrald og køber højttalerkabel. Hvad bruger man HDMI sub udgangen til?
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I tvivlspørgsmål er manualen et godt sted at starte Her tænker jeg på øverste billede på side 6 Klaus
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Side 15 “Another TV can be connected to the HDMI OUT SUB jack.” Klaus
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |