|
Soundbar som centerhøjttaler? |
Besvar |
Forfatter | ||
mbjerregaard
Bruger Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-April-2019 kl. 22:15 |
|
Hejsa.
Jeg havde lige anskaffet mig en beolab 7.1 og regnede stærkt med at det var min nye centerhøjttaler, dog skulle det være en løgn. WAF effekten var knap så stor på den “store” højtaler. Så nu vil jeg prøve at om i ikke kan hjælpe mig med at finde en centerhøjtaler, som ligner/er en Soundbar. Den skal kunne kobles til min marantz receiver sammen med mine loftshøjtaler. Så skal den heller ikke stikke 30 cm ud fra væggen som beolab. Kan i hjælpe mig her? På forhånd tak
|
||
Rough
Super bruger Oprettet: 13-April-2009 Sted: Måløv, Denmark Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis bare soundbaren har en analog indgang af en slags og din receiver har pre-out til centeren, så kan enhver soundbar bruges på den måde. Du skal blot lige bruge en mono til stereo splitter, da der jo kun er mono ud til en center, mens en soundbar er lavet til stereo over analog.
|
||
mbjerregaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for det, hvad ville den analog indgang typisk hedde når jeg søger rundt? Min forstærker har pe-out til center, det er denne beolab højtaleren kører over nu.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5266 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
mbjerregaard
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for det Jørgen, Har kigget lidt på denne: Ville den ikke kunne virke til formålet?
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nogle har nu også RCA in (phono). De fleste soundbar har nu en eller anden analog indgang. Kender ikke rigtig til nogen, der kun har digitale. Har den RCA er det dog nemmest. Så sætter du bare en Y splitter i udgangen af din receiver og trækker så et stereo RCA kabel fra den op til soundbar.
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |