recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scart til DVI?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScart til DVI?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eskild Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2006
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Scart til DVI?
    Sendt: 15-December-2006 kl. 21:11

Hej!

Jeg er ny i forumet og nybliven hjemmebioejere. Er helt tilfreds med billedet som kommer via en skærmed ledere - med RCA-stik i enderne - fra min digitalbox ->DVD til min projektor (composit video).

Min broder i Danmark angiver dog at det kan blive riktigt fint hvis jeg kan få billedet ind via digital indgang. Jeg har en sådan på projektoren, men den er til for kommunikation med digital video fra komputer (DVI).

Spørgsmål: Kan jeg via SCART-udgan på digitalbox eller DVD-spiller overføre digital video til den digitale komputerindgang?

Findes færdige kabler for dette eller skal loddekolben frem?

Hilsen fra Sverige

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 21:33
SCART er kun til analoge signaler.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Eskild Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 12:43

Ok

Men kan jeg forvente mig noterbar bedre kvalitet hvis jeg overfører via RGB end med composit?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 13:52

Ja. Helt sikkert. Composite (CVBS) er den absolut dårligste måde at overføre et signal på, RGB er den bedste, af de Analoge signaltyper. Dog er Component måske en smule bedre, så har du denne mulighed, så brug den.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Eskild Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 16:18

Tak for svaret "Radiomanden"!

Min DVD er forbundet med forstærkeren via en fiberoptisk kabel som jeg tror levererer både videosignal og 5.1 lydsignal. Forstærkeren (SONY STR-DG500) har en Component videoudgang med 3 RCA-stik: rød,grøn og blå markered Y, PB/CB/B-Y og PR/CR/R-Y .

Min videoprojektor (ASK C105) har bla. to S-VGA indgange og en DVI indgang.

Kan jeg på nogen måde få Component video ind i nogle af de stik??

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 16:30

Hold dig roligt til RGB. Så stor er forskellen mellem RGB og Component heller ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu