|
Gulv i ny bio. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-April-2019 kl. 13:08 |
Jeg skal til at bygge en bio op i min garage.
Den er med betongulv og jeg tvivler på at der er noget isolering under gulvet. Så jeg skal finde de rigtige materialer til gulvet. Der skal sluttes af med et gulvtæppe. Først skal der ligges en dampspærre. Så vil jeg gerne have noget isolerende materiale, men kun 10-15mm da loftshøjden kun er 210cm. Hvilke materialer findes der som kan bruges under et gulvtæppe som er isolerende. Det skal jo også være forhåndvis hårdt, når der skal et blødt gulvtæppe oven på. Det må også gerne have en lydabsoberende evne.
Redigeret af ldplusse - 10-April-2019 kl. 13:09 |
|
![]() |
|
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at google "raketisolering"
Frank
Redigeret af Frank13 - 10-April-2019 kl. 19:48 |
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Tak for det. Nu har jeg fundet noget underlag. Hvor kan jeg kigge efter gulvtæpper som er lidt biograf agtige?
|
|
![]() |
|
Tror jeg tager ind forbi gulvlageret.dk og ser hvad de har.
11mm 'Cut pile' tæppe lyder meget godt. (Tæppefibre enderne står op) |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Giv Ege tæpper et kald.
Jeg købte mit biograftæppe hos dem og der var et hav af forskellige mønstre og farver til at pifte rummet lidt op. De er dyre, men alle pengene værd synes jeg. Alternativt så køb fra USA. Google 'home theater carpet' og der er masser af butikker du kan købe fra .
|
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Hej Lars, du er velkommen til at se det jeg har lagt i bio'en, det er Ege Tæpper Highline(beregnet til hoteller) |
|
![]() |
|
Det vil jeg gerne se. Hvor i landet bor du
|
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
Du behøver ikke dampspærre hvis dit gulv er tørt. En fugtspærre af 0,2 mm plast med overlæg der tapes kan du ligge hvis du syntes det er nødvendigt.
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Jeg fik en masser prøver hjem da jeg skulle finde tæppe. Det var super god service. ![]() |
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
jeg bor i Ringsted som du gør.
Skriv PM så finder vi ud af det
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |