recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 42" 60/600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 42" 60/600

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
don-john Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 42" 60/600
    Sendt: 16-December-2006 kl. 15:51
Efter lang tids læsning på div. fora og efter at have spurgt div ekspedienter, har jeg alligevel nogle spørgsmål mht til ovennævnte plasma model;

For lige at ridse nogle grundlæggende ting op, så er jeg en helt almindelig tv'bruger'. Dvs at jeg intet lækkert lyd udstyr har. I en alder af 20 år, har jeg stadig mit 14" CRT tv og synes faktisk i bund og grund lyden er helt fin(Oh ve oh skræk, det sagde jeg bare ikke) - Men hvorom alting er, kan I jo så se at jeg nok ikke er så krævende hvad lyd angår. Derfor går jeg udfra at jeg skal 'nøjes' med en PV60? Er der evt. nogle der har nogle billeder så man kan se forskel på de 2 fladskærme?

Nogle andre spørgsmål der er kommet op er blandet andet burn-in/break-in og lys/kontrast. Jeg er kommet frem konklusionen at hvis man passer på og sætter lys/kontrast til 20-30% er det ikke nødvendig med en break-in cd. Men hvori ligger forskellen så på de 20% og så op til de 100% rent billedmæssigt? Kan man se den store forskel i 'indkørslen' hvor man kører på de lave indstillinger? - Og hvor 'svinsk' skal man være før at man får burn-in skader(hvor mange timer på et statisk billede kan den tåle?)

Jeg bor stadig hos de gamle, hvor vi har TDC Kabel, altså analog signal. Jeg har kigget på skærmen hos TapeConnection, hvor de har DVD film kørende. Nu ved jeg godt at der er stor forskel på DVD og analog tv, men bliver det 'grimt' når man ser tv?

Jeg tror meget godt det opsummere mine bekymringer, så det ville være dejligt hvis folk kunne besvare dette for mig : D
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 16:42
Analog TV kommer til at se fantastisk ud på PV60/600 

Redigeret af Naiera - 16-December-2006 kl. 16:43
Til top
vesterby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 16:48
Naiera: Har du pv60 eller 600 ? for min store bekymring er Er der meget refleks i skærmen.Der hvor den skal hænge er der nemlig et vindue lige overfor .

Redigeret af vesterby - 16-December-2006 kl. 16:56
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 17:13
Ja, jeg har PV60, og der må siges at være ligeså meget genskin som på et CRT TV. Det kan føles som mere, fordi f.eks. en 42" udgave jo er væsentligt større end gængse CRT TV.

Men det er ikke et problem for mig. Vinduerne er bag ved fjernsynet og når der bliver kigget noget vigtigt er det alligevel oftest om aftenen eller om natten.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 23:52

Oprindeligt skrevet af vesterby vesterby skrev:

Naiera: Har du pv60 eller 600 ? for min store bekymring er Er der meget refleks i skærmen.Der hvor den skal hænge er der nemlig et vindue lige overfor .

Hvordan fungerer det idag......har du en CRT skærm stående?

Du kan være sikker på,at der ikke er mere refleks i en plasma end i en gammel crt.......på min egen en hel del mindre faktisk

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 12:12

I forhold til den LCD-skærm jeg havde før, har jeg selvfølgelig oplevet noget mere genskin og refleks på skærmen, p.g.a. glasset. Værst i forbindelse med sort baggrund, f.eks. på rulleteksterne efter en film. Men pudsigt nok er det slet ikke blevet så stort et problem for mig, som jeg på forhånd nok havde frygtet.

Jeg har også et vindue placeret skråt overfor skærmen - dog med gardinerne trukket for, hvis der skal ses TV eller film i dagtimerne. Som sagt, så kan man tydeligt se genskin i skærmen, men ligeså snart jeg flytter fokus væk fra det, og i stedet koncentrerer mig om dét der sker på skærmen, så lægger jeg faktisk slet ikke mærke til at det overhovedet er der. Så jeg tror personligt heller ikke, at det behøver at blive noget problem for andre.

I aftentimerne kan man jo også sagtens minimere generne, ved ikke at ha' så meget lys tændt i stuen når der skal ses fjernsyn. Men jeg er godt nok spændt på hvordan det kommer til at spænde af til sommer, med masser af dagslys/sollys ind ad vinduerne fra tidlig morgen til sen aften .......

Redigeret af musicus - 17-December-2006 kl. 15:20
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
don-john Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 17:34
Slet ingen der kan besvare mine spørgsmål :l? Som faktisk slet ikke omhandlede genskin : <
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 20:35

Jeg har haft mit PV60 i over to uger. Jeg har sat alt til 50% og har intet problem med burn in overhovedet, men jeg også været påpasselig med at stillestående billeder.

Sætter du det til 20-30% er billedet for mørkt efter min mening. Panasonic og Tape Connection har anbefalet max 50% i indstillinger. Så skulle der ikke ske det store. Break In cd'erne har de ingen kommentar til, og jeg er af den overbevisning at skulle burn in være et problem, ville producenten sikkert også vedlægge en cd med dette matriale, og gør opmærksom på dette problem. Men det gør de ikke.

TC har ikke fået et eneste PV60 ind med burn in endnu, og jeg tror nok de har langet en hel del over disken efterhånden. De ville nok være de første til at smide en seddel i kassen hvis det skulle være et problem.

Hvad forskellen på PV60/600 er ved jeg ikke, så det kan jeg ikke svare på.

Mht alm tv. Så kan jeg kun sige dette: Jeg er dybt imponeret over billedkvaliteten jeg får ud på mit analoge tv signal! Det står fandme godt. Jeg har prøvet et par LCD skærme, og gud hvor står de dårlige. Der er en verden til forskel efter min mening. Jeg har ikke på et eneste tidspunkt fortrudt mit køb. Der er absolut intet der irriterer mig med dette tv, og det er på trods at jeg kommer lige fra et Philips 32pw9520 CRT tv med Pixel Plus 2, Digital Natural Motion osv. Ville aldrig bytte tilbage igen.

Håber det hjælp lidt på dine spørgsmål.

Mvh Dan

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af don-john don-john skrev:

Derfor går jeg udfra at jeg skal 'nøjes' med en PV60? Er der evt. nogle der har nogle billeder så man kan se forskel på de 2 fladskærme?

Under alle omstændigheder bør du ikke købe PV600 på grund af lyd. De 5k prisforskel der er, er brugt langt bedre på noget ekstern lyd.

Du kan se billeder her og her.

Oprindeligt skrevet af don-john don-john skrev:

Og hvor 'svinsk' skal man være før at man får burn-in skader(hvor mange timer på et statisk billede kan den tåle?

Det er umuligt at sætte et x antal timer på. Det kommer an på hvad du har på skærmen, kontrast, lys og panel, eftersom alle paneler er lidt forskellige.

Redigeret af Naiera - 17-December-2006 kl. 21:43
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Men det gør de ikke.

Det gør de da. Der står i manualen at man skal passe på med statiske billeder. Sikkert ca. samme sted hvor der står, at pixelfejl ikke er... fejl.

At bruge break-in DVD er ikke nødvendigt, men det kan ikke diskuteres at det godt kan være meget smart at gøre. Hvis man gerne vil have indkørselsperioden overstået hurtigt, f.eks. så man kan få lavet en ISF-kalibrering, så ér det altså en meget god måde at få slidt lidt på skærmen på.

Redigeret af Naiera - 17-December-2006 kl. 21:47
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 22:07

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men det gør de ikke.

Det gør de da. Der står i manualen at man skal passe på med statiske billeder. Sikkert ca. samme sted hvor der står, at pixelfejl ikke er... fejl.

At bruge break-in DVD er ikke nødvendigt, men det kan ikke diskuteres at det godt kan være meget smart at gøre. Hvis man gerne vil have indkørselsperioden overstået hurtigt, f.eks. så man kan få lavet en ISF-kalibrering, så ér det altså en meget god måde at få slidt lidt på skærmen på.

Ja der står at man skal passe på stillestående billeder, men der står intet om at man ikke må sætte fx kontrast til 80% de første xx antal timer? Der er ingen tvivl om at stillestående billeder vil brænde sig fast hvis de får lov til at stå, og jeg tror da også at skærmen er mere følsom de første xx antal timer, men pointen er at hvis dette var et stort problem ville de vel også skrive det i manualen?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 22:10

Ja der står at man skal passe på stillestående billeder, men der står intet om at man ikke må sætte fx kontrast til 80% de første xx antal timer?

Det var heller ikke det du snakkede om... Jeg mindes i øvrigt at have læst noget fra Panasonic, hvor der stod at man skulle slappe af med lys og kontrast de første 100-200 timer.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu