|
Nvidia Shield TV og SSD |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-April-2019 kl. 19:56 |
Hej,
Kort min erfaring Jeg oplevede min Nvidia Shield Pro fra 2015 var blevet, til tider, utrolig langsom. Læste på nettet at harddiske kan blive langsom og så dø. Så jeg satte harddisken fra min Shield in i min PC og lavede en image kopi via HD Raw Copy. Dernæst satte jeg en 500 GB SSD i og lagde image på igen. Ca 10 timer i alt:) Men nøj shielden har fået helt nyt liv. Jeg bruger shielden meget til at kigge billeder fra ferie osv via kodi, før loadede den med med thumbnails osv, men nu når jeg går ind i en folder ser jeg bare alle thumbnails med det samme. Starte appe og skifte mellem apps er bare super smooth. At skifte til en SSD kan klar anbefales, fik samme oplevelse første gange jeg prøvede en SSD i en PC, men troede ikke det ville gøre det store på en Shield. Men det gør det, rigtig rigtig meget God aften :) |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det virker dog lidt som overkill med en SSD. Godt nok er de ikke super dyre længere, men stadig. Men det vigtigste er, at du fik det du forventede. Den vil klart banke den harddisk den er født med. Går ud fra at det nok var den billigste 5400rpm disk de kunne finde på markedet. Tror en god 7200rpm disk også ville gøre underværker. Men en SSD er så til gengæld stille, så lidt er der da at hente der :)
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener der sidder en såkaldt hybrid disk i pro. Men jeg har heller ikke oplevet, at hybrid diske skulle være hurtigere en traditionelle harddiske.
Tak for tippet:) Redigeret af -claus- - 12-April-2019 kl. 06:01 |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja der sad en hybrid disk i. Og fik mere en forventet :) før havde jeg problemer med slideshow i kodi, når der kom en video så var der kun lyd. Det virker også bare nu.
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kunne godt blive fristet til at prøve. Det kunne vel forlænge levetiden på min Shield, som efterhånden er ved at have et par år på bagen. Og måske endda forbedre emulation performance.
Hvilken SSD bruger du? Redigeret af -claus- - 12-April-2019 kl. 09:18 |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
0leDK
Funktioner
Tak(0)
|
En Samsung EVO 850 eller var den en 840, men begge skulle virke. Det vigtige er at bruge en 500 GB disk hvis du ikke vil ind og rode med HEX editor osv. Jeg prøvede først at klone via USB men det virkede ikke for mig. Kan læste og nogle USB-> SATA virker og andre ikke. Som skrevet monterede jeg den bare i min PC.
Nogen som ved om 16 GB udgaven som bruger flash er hurtigere end PRO med 500 GB disk?
|
|
OleA
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke nogen hastighedsproblemer med min 16GB Shield. Har ikke prøvet 500 GB.
|
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
|
0leDK
Funktioner
Tak(0)
|
Vil ikke sige jeg havde hastigheds problemer, ind til hardddisken blev underligt. Men kæmpe forskel, fra virkende 500gb sshd til ssd.
|
|
pcjt
Junior bruger Oprettet: 05-Juli-2009 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har ikke prøvet da den er hurtig nok med en ekstern SSD lager, men faldt over dette da jeg søgte om at udskifte den lille 16 GB MMC og man får et væsentligt boost selv igennem USB 3.0 porten.
Samsung Evo 850 500 - 232,35 MB/s Read and 247,40 MB/s Write
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skriver da ellers, den til tider, var utrolig langsom, og jeg opfattede, det var grunden til, du skiftede den... "Jeg oplevede min Nvidia Shield Pro fra 2015 var blevet, til tider, utrolig langsom."
Redigeret af Supergris - 13-April-2019 kl. 01:56 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
0leDK
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke de første år, men tror harddisken var ved at stå af.
|
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg selv apple-tv og Sony OLED . Mht afspilning af egne fotos, så er medieafspilleren i Sonyen helt håbløs . Jeg bruger i stedet AppleTV, som er brugbar - men noget begrænset . Jeg kan feks ikke få den til at ligge lydfiler i en diasfremvisning .
Hvad har Shield/kodi at byde på . . ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |