|
Højttalere - fra gulv til reol? |
Besvar |
Forfatter | |
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-April-2019 kl. 18:17 |
Jeg har et anlæg bl.a bestående af en integreret forstærker (Denon PM-1060 - 2x105 watt 8 ohm) samt et par Dali 7 gulvhøjttalere fra starten af 1990erne.
Basophænget er mørnet væk i begge højttalere - og samtidig er jeg lidt træt af, at de fylder så meget. Derfor er planen at skifte dem ud med et par reolhøjttalere i stedet. Bare til lidt alm. lytning - ikke noget på "festniveau". Kan man købe hvad som helst, eller er der noget jeg bør tage hensyn til teknisk set (udover lydkvaliteten)? pft Lars |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det du bør tage mest hensyn til, er lyden.
Din gamle PMA 1060 kan trække det meste, men du skal være opmærksom på at dine gamle 7’ere har/havde masser af “bas” i forhold til et sæt reolhøjttalere. For øvrigt findes der masser af små gulvhøjttalere med stor lyd. Et eksempel på en rigtig lækker brugt højttaler er DLS R55. Klaus
|
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |