|
Lydstyring af aktive højttalere. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hans Lydiksen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2019 Sted: Højbjerg Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Maj-2019 kl. 16:41 |
Hej venner.
Jeg håber der en en af jer der kan hjælpe mig med et tekniske problem. Jeg har et sæt højttalere med indbyggede ICE forstærkere. Det er meningen at højttalere og forstærkere skal aktives når der kommer lyd (fra Sonos Connect). Til at åbne for strømmen til højttalerne, bruger jeg en voice active switch fra Future Kit. Type FK408. Den virker for så vidt fint, men den er født med en mikrofon og konstruktionen er beregnet på at man klapper i hænderne for at få relæet til at trække. Det jeg gerne vil have jeres hjælp til er at omdanne indgangen fra en mikrofon indgang til en line-indgang. I indgangen sidder en kondensator mikrofon. Fra den går signalet via en 10u elektrolyt og en modstand på 27k i serie ind til en operationsforstærker LM324 pin 2. Jeg har prøvet at fjerne mikrofonen og indsætte endnu en serie modstand på 47k. Det virker ikke fedt. På forhånd tusind tak for hjælpen. Jeg ser frem til at høre jeres svar. Hilsen Hans Lydiksen
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |