|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Martinb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() Sendt: 16-December-2006 kl. 04:17 |
I min jagt på et bedre billede på min skærm via htpc'en er jeg faldet over nogle debatindlæg hvor der står at opløsningen på skærmen er MEGET vigtig. Derfor hastede jeg naturligvis ind i mine egne settings og så at min opløsning står til 1280x720@50 hertz. jeg læste noget om at hertz indstillingen var ret vigtig, og at den helst skulle svare til tv'ets!?! Men jeg kan ikke se den store forskel når jeg ændrer det til 60. Nu er mit spørgsmål så om der er nogen herinde der ved noget om hvad den optimale opløsnings setting er? |
|
Mvh
Martin |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
den er 60hz for fladskærme. Det er deres "normale" frekvens.
|
|
![]() |
|
Martinb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Ok jeg sætter den til 60. Synes dog ikke jeg kan se nogen forskel :-) |
|
Mvh
Martin |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Nope, kan jeg heller ikke. Men 60hz er deres ´native´ frekvens.
|
|
![]() |
|
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
Billedet bliver en anelse mere roligt jo højere frekvensen bliver, og jo tættere du kommer skærmens reelle frekvens.
|
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, men det er svært at se forskel på 50 og 60 hz. Jeg kan se en anelse forskel på min computer (TFT) skærm, men ikke på tvét.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Det har rigtigt meget at sige hvilken frekvens dit tv står på.
![]() Hvis du hovedsageligt ser materiale som er PAL, så kører det 25 fps i sekundet. Derfor er det vigtigt at sætte tv'et til 50Hz fordi det er deleligt med 25 billeder i sekundet. Hvis du derimod ser ting som er NTSC fra USA, så skal dit TV stå til 60Hz fordi de materiale kører med 29.97 fps. Nu kommer det irriterende: ![]() Hvis du ser film som er Xvid eller DivX og kommer fra USA, så er de somregel i 23.976 fps. Det er tæt på biografformatet på 24 fps. Hvis du er så heldig at have et TV som kan kører 72 Hz, så er det perfekt. Ellers må du via mediecenter benytte et directshow filter som ReClock til at sætte hastigheden op til 25 fps for perfekt afspilning. Vi har det ikke nemt ![]() ![]() Redigeret af Cyberguyen - 19-December-2006 kl. 08:48 |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Det forstår jeg ikke helt. Hvis man f.eks. kører NTSC sammen med et TV som kører 60Hz vil det så ikke over tid "komme ud af synk"? 29.97 er jo ikke deligt med 60 (er godt klar over at det er tæt på). Det samme gælder vel 23.976 og 72Hz? Jeg kan godt se pointen i at køre et program som ReClock hvis det kan sætte hastigheden "lidt" i vejret og køre præcis 30fps eller 24fps. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |