|
Advarsel mod SONY OLED |
Besvar | Side 123 8> |
Forfatter | |
Agurk
Ny bruger Oprettet: 16-Maj-2019 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Maj-2019 kl. 17:46 |
Jeg købte et Sony KD65AF9 i HIFI-klubben ved black Friday.
Efter et stykke tid lægger jeg mærke til at billedet er væsentligt mørkere i højre side af skærmen ved f.eks. fodbold på "dårlig bane". Det ser i visse tilfælde meget markant ud, hvor meget af højre side fremstår direkte brunligt, mens resten af skærmen er meget mere grønlig. Det ses også i et lille område i venstre nederste hjørne. Jeg kigger på et grønt testbillede der fremstår 100% grønt. Jeg slår det derfor lidt hen, da jeg umiddelbart ikke kan dokumentere det og jeg tænker at det kan skyldes optagelsen, eller noget andet. Fejlen bliver dog mere udtalt, da jeg ser fodbold i begyndelsen af sæsonen, hvor der er mere brunt i de halvmudrede baner. Jeg lægger også mærke til at f.eks. kornmarker i film/serier altid er mørkere i højre side af billedet. Jeg prøver nu at kigge på flere testbilleder og da jeg ser de gule, brunlige og orange testbilleder er jeg forbløffet over farveforskellen på det der burde være en ensartet farve. Det er langt værre end hvad jeg finder rimeligt og jeg opretter derfor en reklamation. Jeg laver selv reklamationen hos servicebroker.dk. HIFI-klubben ville også gerne lave reklamationen for mig, men det ville ikke ændre noget for sagen. Servicebroker står for Sonys (og mange andres) reklamationer i Danmark. Servicebroker afhenter TV'et hurtigt. Dagen efter får jeg meddelelsen, at "service er foretaget" og der er planlagt returforsendelse af TV. Servicebroker skriver, at de godt kan se variationer i farverne, men at det er indenfor tolerancen. I øvrigt skal jeg huske at sidde minimum 6 meter væk fra TV'et og at sidde midt for skærmen. Dette er jeg mildt sagt ikke enig i og HIFI-klubben når at kontakte Sony, som får annulleret returforsendelsen mens der foregår en dialog mellem HIFI-Klubben og Sony. Nogle dage efter bliver jeg ringet op af Servicebrokers chauffør, med meddelelsen om at de er på min adresse 30 minutter senere for at aflevere TV'et. Jeg var ikke blevet adviseret på nogen måde om at servicebroker havde tænkt sig at returnere TV. Jeg haster derfor hjem fra arbejde og tager imod TV. HIFI-klubben er lige så overrasket som mig over at jeg pludseligt er i besiddelse af TV'et igen. Straks efter jeg tænder for TV'et opdager jeg en stor horisontal bjælke retention. Denne retention var der ikke da servicebroker.dk afhentede TV'et, så det er kommet mens de har haft det i besiddelse. Retentionen forsvinder heldigvis efter en panelrens. Jeg skriver nu endnu en mail, hvor jeg giver udtryk for at jeg bestemt ikke er tilfreds, eller enig i Sonys tolerance og at jeg har tænkt mig at skrive om det f.eks. her på recordere. Dk, hvis sagen ender her. Jeg bliver nu kontaktet af Sonys landechef som gerne vil have nogle billeder (som servicebroker også havde fået) da han vil sammenligne med andre eksemplarer af KD65AF9. Det får han selvfølgeligt. Dagene går og en udmelding fra Sony bliver udskudt flere gange med begrundelsen at deres TV er på messe, ikke kommet retur osv. Jeg ender med at blive ringet op af HIFI-klubben, der fortæller mig at Sony har haft billederne i England og Japan. Deres konklusion er at variationerne i farverne er "indenfor tolerance". Her kunne sagen ende. HIFI-klubben giver mig dog flere løsningsmuligheder. Blandt andet er en SONY KD65AG9 i spil. Jeg vælger dog deres tilbud om at returnere mit KD65AF9 og få et nyt Samsung Q90R i stedet. Mit ønske-TV er umiddelbart et OLED uden fejl, men eftersom Sony mener at mit KD65AF9 er som det skal være, synes jeg ikke det er en mulighed for mig. For hvad hvis jeg får et OLED med samme farvegengivelse? eller måske endda værre, da jeg vel ikke har fået det dårligste eksemplar der findes. Hvad skal jeg med naturtro OLED-farver som filmskaberen har tænkt dem, når et billede der burde være gult er helt orange i store dele af skærmen. et lysebrunt billede er mørkebrunt i store dele af skærmen osv.? Jeg skriver dette for at informere om det jeg mener er elendig service hos Sony og også informere om deres tolerance på OLED-TV. De dømmer jo mit TV som værende helt i orden. Kig selv på billederne. Det er hvad du kan forvente på et high-end Sony OLED. Det er jo LG der producerer alle OLED-paneler, så fejlen kunne umiddelbart være i alle mærker OLED-TV. Hvordan andre mærkers reklamationsforhold og tolerance er ved jeg ikke. Jeg skriver også dette for at informere om god service hos HIFI-klubben som vel strengt taget kunne henholde sig til producentens tolerance. Det tror jeg nogen butikker ville have gjort. Jeg vedhæfter billeder af skærmen. Fejlen er værst på brunlige og orange billeder. Jeg har dog også et gult 3+ billede med, da det så også kan ses på TV-signal. Redigeret af Agurk - 16-Maj-2019 kl. 20:08 |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det gør mig så ondt med den type af beretninger.
Jeg har det også sådan, at jeg ved købet af et TV aldrig har accepteret producenternes "Tolerancer". Det er standarder opsat af netop producenterne. Den med "Et naturligt OLED billede" har jeg jo også været på, med mit Yellow Tint på mine første OLED TV. Der er intet naturligt billede, når dette bliver farvet af en eller anden panel fejl. Heldigvis har jeg en god forhandler som godt kunne forstå min argumentation, og fluks byttede indtil at jeg havde modtaget et perfekt TV. Jeg har desværre på fornemmelsen, at der i alle "Interesse segmenter", er en stiltiende accept af panelfejl på OLED. Spørg mig ikke hvorfor. Personligt ville jeg nok køre en sag på dit køb, og få en "Second Opinion" på din panelkvalitet. Pøj pøj med det
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Pittens
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
super ærgerligt
Jeg er selv igang med at kigge lidt TV og har hele tiden været overbevist om at mit næste SKULLE være et oled - jeg tør bare ikke Efter jeg så Samsungs Q90R oppe imod OLEDer må jeg også sige at det bliver Samsung igen - jeg mener du har gjort et super bytte. Man kan sige meget om Samsung, deres Tizen er virkeligt godt, one connect boksen er genial og så er deres nye Q serie virkelig i top på billedet. Bevares, finder man et godt OLED, så har det stadig sine styrker, men jeg kender endnu ingen med et OLED der ikke har burn in eller jævnligt (flere gange om ugen) må kø screenwash programmer - det har jeg bare bestemt ikke er noget jeg kan leve med. Jeg er vild med OLED og er af samme overbevisning som dig, jeg tør bare ikke - og der lader ikke til at være nogen positiv udvikling i panelerne efter flere generationer.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9376 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Pittens
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt forståeligt, der må være masser der har perfekte paneler - de virker bare sårbare for sådan en stor investering.
Jeg har også hørt de ikke tåler direkte sollys i længere tid, om der er noget om det ved jeg ikke da det en sælger i Elgiganten der oplyste det.
|
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
GLEM alt om Gigantens sælger udtalelser ! Men afgjort en ØV-situation for trådstarter. Dog heldigvis lidt enestående på de Danske fora jeg følger . . Der findes efter min bedste overbevisning klart flere LCD med tordenflueproblem - blooming - dirty screen - halo - osv, end der findes OLED m burn-in. Og jeg tror faktisk,at de tilfælde der har været bekendtgjort på recordere/flatpanels alle har været dækket på garanti ? Når det er sagt,så er ingen teknologi perfekt/fejlfri . Spørgsmålet er hvad dine øjne er disponeret for at spotte,-og hvad du kan acceptere . Har selv et Sony A1 65” OLED, som sikkert har nogle fejl jeg ikke har spottet. Jeg er mega glad for det, og ville helt klart købe OLED igen pga overall billedkvalitet (- med oprigtig respekt for Samsung Q90.) |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hold kæft en gang bræk..... Så skal du jo heller ikke købe LCD når du skriver følgende om mørke skygger i dit billede på dit Samsung:
Har det samme på mit KS og har også haft snakket medbSamsung support.
Redigeret af MulleB - 17-Maj-2019 kl. 00:11 |
|
C. Johansen
Guld medlem Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Funktioner
Tak(0)
|
At købe et oled-tv er rent lotteri. Når/hvis man får en nitte, og dem er der tilsyneladende stadig er mange af, er der kun én ting, der kan redde situationen, og det er at få returneret tv'et.
Hvis man tror, at servicebroker.dk (Servicecentergruppen) kan redde noget som helst, skal man være mere end almindelig heldig. https://dk.trustpilot.com/review/www.servicecentergruppen.dk Den fejl, som bliver afhjulpet, bliver som regel erstattet af en ny fejl, som man så altid får at vide ligger inden for tolerancen. En tolerance, hvis niveau bliver justeret ind efter fejlen af nogle selvudråbte eksperter. Tilbage står man så med 2 muligheder: Enten må man leve med fejlen eller skrotte tv'et. Sådan er det at købe oled-tv. |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
C.Johansen - sådan er det i så fald at købe tv på tværs af teknologier, så lad hellere være . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Online Point: 6217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har haft min LG OLED i tre år nu og har aldrig haft problemer
Det er den "oldgamle" model med buet skærm og Full HD-opløsning |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er nu ret enig med C. Johansen. Problemet for mig er jo, at vi stiller alt for ringe krav, til f.eks. TV - og køb af disse. Dermed slipper producenterne af med at producere en del fejlbehæftede produkter, og oven i købet sende dem i handlen som om at alt er i orden. Kunden må tage kampen efterfølgende. Den er for mig meget langt ude.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19475 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problematikken er at ingen vil betale for High-end modellerne med udvalgte paneler.
Et 65” tv til 30.000 er ikke High end, det er blot toppen af den bøde mellemvare. Klaus
|
|
Besvar | Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |