|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ANGUSYOUNG ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 627 |
![]() Sendt: 17-December-2006 kl. 21:34 |
Mjallooo Jeg har investeret i en DVD afspiller ved ALDI, for at kunne afspille mp3 musik fra DVD skiver og spole med undertekster(det kan 5330h'en ikke). Problem er nu ledninger! Lyd og billede and how to do? Var i HI FI klubben og fik at vide at optisk stik skulle jeg købe, so I did. Fik en snak om ledningerne men var lidt svært da jeg ikke er en haj til det, når jeg ikke kan vise det og ikke lige kan huske hvad er hvad.... Har et B&O tv med 2 scart stik. Går et fra HD optageren og mener de hedder "digitale stik". Et rødt og gult i en omformer. Skulle være noget med lyden kommer fra TV uden at HD'en eller receiver skal tændes? Det går så til Receiveren... nemlig ja! I HD'en har jeg så Scart fra PS2'en. Dvs jeg tænder HD'en for at spille PS2 i surround evt. Der er optisk stik til receiveren. Receiveren går der jo så optisk fra og de digitale ledninger og ledninger til diverse højtalere osv. NÅ! Til sagens kerne. Hvordans lutter jeg min nye dvd afspiller til, så vi kan lytte til musik på surround højtalerne, film i surround og i tv'et og naturligvis at der er et billede? Er der en smart løsning eller skal jeg investere? Kan man ikke købe en scart stik omformer eller hvad det hedder? Hvor og hvad skal den koste og how does it work? Sorry det blev sgu langt... men jeg er lost!!! Glædelig jul folkens! |
|
TV:LG 65 C1
Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale PS5 NVIDIA SHIELD |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Hej Angus Så vidt jeg lige kan lure så skal du have enten et Coaxial kabel eller optisk kabel fra din HD-optager og ind i din receiver... Det er for at få lyden fra dvd'en ud i surround. Billede kan du køre via scart og så bare skrue ned fra dine højtalere i fjernsynet. Men lad være med at prøve at få surround i musik, det er noget du kun skal bruge i film, eller hvis det er en musik-dvd optaget med det formål... Spørg bare løs hvis du har nogen spørgsmål. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
ANGUSYOUNG ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 627 |
![]() |
Hej Casper tak for svar, nok mig der ikke har forklaret mig godt nok. Jeg har mangel på scart i tv'et Optisk går fra HD optager til receiver og optisk går også fra den nye dvd afspiller til receiver. Bruger kun 2 højtalere til musik. Gjort det for at minimere højtale antallet i stuen, da vi havde B&O stereo anlæg også. Så jeg mangler altså lidt scart plads som jeg ser det eller? |
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Tjah det kan være du kan køre S-video eller lign, alt afhængig af hvad du har af alternative indgang i dit tv? Du burde kunne bruge noget a la det her: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Div_kabel/adap tor/ARGON_ARG5401_kabel_.htm Der kan du vælge om det er input eller output, dvs eks. sætte scart-delen i din dvd og så køre S-video ind i dit fjernsyn... Ellers har jeg set Scart-fordelere, så du har en boks der kan styre antallet af scart stik. Håber det hjalp |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Kief den kan jeg ikke forstå hvad jeg skal bruge til. Den har jeg jo en lign sat til TV'et med de digitale stik fra receiveren? Alt er egentlig perfekt som det er nu. Har HD'en som jeg kan bruge som cd afspiler til musik og film os., men vil så gerne have en dvd afspiller mere, da HD'en har lidt mangler.... men som jeg ser det mangler jeg stik.... |
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
ser ud som et fantastisk sted, som jeg har skrevet til, for er det ikke sådan en jeg mangler og hvilken? de er jo fra 100kr til over 1000kr!!
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hvis du har for få scartstik, så jo, så er det sådan en du skal have. Men lad være med at spørg om hvilken du så skal vælge. Det kommer mest an på hvor meget udstyr du har kontra stik, og så hvor meget du gider bevæge dig til/fra boksen.
|
|
![]() |
|
![]() |
ok takker
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |