|
Indbygningshøjtaler til surround |
Besvar |
Forfatter | |
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Online Point: 3788 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juni-2019 kl. 12:13 |
Jeg står over for en flytning og leger lidt med tanken om at indbygge et surround Setup. Det kommer til at blive et 5.1.2 eller 5.1.4, da rummet begrænser 7.x.x system.
Jeg har aldrig rigtig kigget på sådanne højtalere, men finder det interessant efterhånden. Dail og B&w ligger ligefor, men hvem laver ellers noget fornuftigt? Påtænker klassisk ekstern subwoofer nok
|
|
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 685 |
Funktioner
Tak(0)
|
Origin Acoustics
|
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med Kef T serien?
Godt nok ikke indbygning, men “flade” højtalere :-)
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det interessante spørgsmål først, er hvad dit budget er?
De in-walls jeg har hørt godt om og som jeg ville gå efter: JBL, Revel, B&W og KEF.
|
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Online Point: 3788 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke et budget som sådan, men vil gerne ramme noget value for the money/bedst til prisen. Og her syntes jeg eks tit at Dali overrasker på den gode måde
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
JBL starter ved 25.000 pr. højttaler, så det er nok ikke value :)
Revel W783 koster omkring 5.000kr og skulle efter sigende være rigtig god.
|
|
Gump
Super bruger Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi byggede ny stue for et par år siden, og jeg overvejede de samme ting. Det endte dog med at vi byggede baghøjttalerne ind i loftet, og holdt os til "normale" fronter og center + sub. Grunden til dette er hovedsageligt at udvalget af indbygningshøjttalere er meget småt i forhold til normale højttalere, samt at der ikke rigtig er et brugtmarked. Dvs der skal betales fuld pris. Jeg ville også gerne have haft 2 Atmos højttalere i loftet, men pga af loft til kip/skråt loft, så er det blevet ved et 5.1 system. Det er da bestemt ikke som at gå i biografen, men jeg er nu meget godt tilfreds. Bare til info, så valgte vi B&W CCM663SR til loftet: Disse står mig i 8400 kr + omkostninger til kabeltræk osv ved håndværker. Til sammenligning har jeg givet 11.000 kr for et brugt sæt B&W CM10 S2. Min pointe er bare at man kan får meget mere for pengene brugt...
Redigeret af Gump - 06-Juni-2019 kl. 11:14 |
|
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Monitor Audio har også et stort udvalg af interessante indbygningshøjttalere.
Jeg bruger selv C380-IDC som atmos højttalere og de fungerer fint. Mvh
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |