|
Salg af brugt vare |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Juni-2019 kl. 06:30 |
|
Hej Alle
Salg af brugte varer til privat. Godt nok ikke elektronik - men en bil. Vil bare høre jeres mening. Jeg skal sælge en bil, som jeg har til salg. Den er fra 2005 og sat til 15.500kr. - synet for 4-5 måneder siden. Køber kommer og prøver den onsdag aften og han interesseret. Men siger han lige skal finde pengene og tænke over det. Senere på aftenen skriver han tilbage at han gerne vil købe bilen for 11.000kr. - jeg siger 12.500kr. Og han får så i øvrigt ekstra dæk med. Han siger ok. Han har prøvet bilen onsdag - og køber er blevet bekendt med at bilen er brugt og bremserne sikkert skal renses. Foruden det er der ikke noget jeg er bekendt med. Køber afhenter torsdag eftermiddag og betaler kontant og bilen bliver omregistreret(jeg betaler den del) og kører hjem i den. Senere torsdag spørger han ind til om jeg er bekendt med at bilen bliver varm - og nej det er nyt for mig. Bilen er blevet brugt hver dag indtil salgsdatoen uden problemer. Eller det skal faktisk siges at sælger er den sidste der har brugt bilen, da den står stille fra onsdag aften indtil han afhenter torsdag Køber taler nu om toppakning, vandpumpe og termostat og at han nu har smidt 12.500kr. Ud af vinduet og handlen skal gå tilbage eller at jeg som sælger skal udbedre skaden. Hvad siger i? På forhånd tak. Mvh
|
||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad står der i jeres slutseddel om reklamation og garanti?
|
||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/biler-og-cykler/brugte-biler/
Brugt bil – køb fra privat sælgerNår du køber den brugte bil af en privatperson, er du ikke dækket af købelovens forbrugerbeskyttende paragraffer. Den private sælger må derfor gerne sælge en brugt bil med generelle forbehold, fx "købt som beset" og uden reklamationsret. Den private sælger anses ikke for at være ekspert – heller ikke selvom han sælger en bil, han måske har kørt i i flere år. Du kan derfor ikke stille krav om at få rettet fejl, som sælgeren ikke havde kendskab til, da han solgte bilen. For at undgå at komme i klemme må du være særlig opmærksom på mulige fejl, når du vælger at købe bilen privat:
Center for Klageløsning og Ankenævn for biler kan ikke hjælpe dig i private handler, så det kan blive vanskeligt at gennemføre en klagesag, hvis der er noget galt med den brugte bil. Hvis du ikke kan finde en løsning med sælgeren, må du gå til domstolene med sagen. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan der være noget om, men sådan er det med en gammel bil, fejl opstår. Det kan jo også være at bilen kun har været brugt til småture rundt i byen og køber har revet den rundt på motorvejen med klampen i bund i 4 timer.
Mon ikke han skulle have handler med en forhandler i stedet for en privat, så han havde reklamationsret. Men okay, så havde bilen nok koster lidt mere. Det er røvsygt, men det er sådan det er. Klaus
|
||
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
For 12k får man ikke en ny fejlfri bil. Ville også sige køber burde havde kigget sig godt for inden køb.
|
||
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvis ikke I har lavet slutseddel hvor det fremgå at den er "Bilen sælges som prøvet og beset" så har køber som udgangspunkt 2 års reklamationsret. |
||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ej sådan er det sgu at handle privat. Sig han har kørt den for hårdt og ødelagt den. Han skal ikke købe brugt privat når han er amatør.En toppakning kan gå hvornår det skal være. Det kan ingen vide.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Går toppakninger? Golf med 200kkm på klokken (benziner) er lige byttet ud med en nyere og S-max med næsten 300kkm på klokken (diesel) byttes forhåbentligt 1/8 til Touran. Ingen af dem har haft skyggen af problemer med toppakning. Klaus
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det gør de. Også selvom de ikke er gået på lige præcis dine 2 biler.....
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilke biler er det der døjer med toppakninger?
Klaus
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gør en 14 år gammel Suzuki, der har kørt 290.000 km.
Redigeret af Mufti - 15-Juni-2019 kl. 05:42 |
||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan der under normale omstændigheder ikke siges noget om.. Det kan ske på de fleste bilmodeller, men er ikke sikkert det sker. Det er dog ofte en omkostelig erfære. Redigeret af aerik - 15-Juni-2019 kl. 06:33 |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |