recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV. Hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt TV. Hvilket?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Myrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-December-2006
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV. Hvilket?
    Sendt: 15-December-2006 kl. 19:59
Så kom tiden, hvor det gamle Samsung CRT 20" skal skiftes ud med et nyt LCD(/Plasma) TV. Jeg har læst og studeret priserne rundt omkring og er kommet frem til at jeg ville give omkring 10.000 kroner for et nyt tv. Jeg har kigget på bl.a. Toshiba's 32WL66Z og deres 37" model.
Dog læste jeg en tidligere tråd herinde omhandlende 32WL66Z vs. Panasonic TH42PV60EH, hvor langt størstedelen af svarene (hvis ikke alle) svarer Pana'en. Er tv'et så meget bedre? Har lagt mærke til, at det kun har en opløsning på 1024x768, hvilket vel egentlig ikke er "rigtig" HD TV?
Jeg skal bruge TV'et til at se fjernsyn, DVD'er og HD-Film når det engang kommer. Burde jeg snuppe et Toshiba til den lækre pris af kun 7500 eller burde jeg ofre lidt mere for plasma'et? Jeg har overvejet at købe et Samsung HT-QX 100 dertil - nogle som har erfaringer med dette?

Venlig hilsen
Myrup

På forhånd tak :)
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 20:55

Både den tråd, som du allerede har kigget på og LCD eller Plasma 37PF9731D / PDP 507 burde kunne hjælpe dig i din søgen.

Men det allerbedste råd er, at gå i butikken og se dem.

Der findes en masse specifikationer og andre ting, som blænder.

Når du skal købe computer, så er specifikationer vigtige - og man kan ikke lige se deres effekt i butikken. Det er stik modsat mht TV. Der er specifikationerne "ligegyldige" og det visuelle "ALT"

Personligt tror jeg, at opløsningen er mindre vigtig. Den parameter er til gengæld den, der er sværest at se i butikken. De har jo sjældent noget 1920x1080 materiale at vise.

Det er mange penge, og man vil gerne have svar og købe det "rigtige", men det er i sidste ende dine øjne, som skal se på fjernsynes, så du må igang med at kigge.

-Og husk så, at forskellen altså ikke er SÅ stor mellem modellerne, så du kommer næppe til ligefrem at købe noget "forkert" med de modeller du kigger på..

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 21:04

Tilslutnings-muligheder kan for nogle også være vigtige.

Men Ole har fuldstændig ret, find ud af størelsen på det TV du ønsker dig og ta ud og kigge. Og så kigge lidt mere..

Spørg lidt til hvilket signal el kilde der er tilsluttet osv.

De 2 modeller du kigger på, er ihvertfald positivt omtalt mange steder.

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 21:10
Hvis du kan finde de ekstra penge vil jeg da helt sikkert anbefale at købe et Panasonic plasma TV. Det kommer vel ikke som nogen overraskelse 

Skid hul i opløsningen! Seriøst, glem de specifikationer lidt, og kig på billedkvaliteten først og fremmest. 1024*768 er rigeligt til at lave fine HD billeder. Der skal IMO gå et eller andet helt galt, hvis du står og kigger på de to omtalte TV, og seriøst finder at Toshibaen giver den bedste billedkvalitet.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Tilslutnings-muligheder kan for nogle også være vigtige.

Så er det da godt at Panasonics plasma TV har ligeså mange som alle andre TV (de nye fra Toshiba er vist de eneste hidtil med 3x HDMI, men billedkvaliteten er altså stadig vigtigere! Hvis der skal mere end 2x HDMI til, og det skal der nok engang, så må man købe en AV-receiver...)

Redigeret af Naiera - 16-December-2006 kl. 10:58
Til top
Myrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 00:16
Jeg tror nu jeg hopper på Toshiba vognen. Om det bliver et 32" eller et 37" har jeg ikke helt bestemt mig for endnu. Jeg kan se man kan få modellen med 37" til 9.325 hos Laptops.dk, så det kan være jeg køber et af dem derfra. Stadig ikke nogen som har afprøvet Samsung HT-QX100?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 10:59
Panasonic giver med garanti bedre billede end Toshiba, men hvis du skal bruge fjernsynet som computerskærm er det jo nok en god idé med LCD...
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 13:28

Oprindeligt skrevet af Myrup Myrup skrev:

Jeg tror nu jeg hopper på Toshiba vognen. Om det bliver et 32" eller et 37" har jeg ikke helt bestemt mig for endnu. Jeg kan se man kan få modellen med 37" til 9.325 hos Laptops.dk, så det kan være jeg køber et af dem derfra. Stadig ikke nogen som har afprøvet Samsung HT-QX100?

Har du set den?

Det har du vel-siden du kan beslutte dig til at det skal være den!!

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Mollovic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2006
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 16:24
Myrup; du kan også få Pana 37" PV60 til ca. samme pris, hvilket jeg nu også vil mene er et bedre køb, når man ser dem ved siden af hinanden... Og det HT-QX100 ser godt nok lækkert ud, og har selv tænkt på at finde penge til det...prøvede det hos Ekspert i Viby Centret - Århus - og det lyder rigtig fint, men håber der kommer nogen og kan bidrage med lidt mere erfaring end mig...
Panasonic 37PV60EH
Pioneer VSX-1016-S
Pioneer DV-696AV-S
Pioneer S-SP410
Pioneer S-W90S
Supra HDMI-kabler
Til top
Myrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 02:23
Irev; Nej, har ikke set det endnu, men har heller ikke rigtig købt noget endnu. Pana'en lyder til at være et rigtig godt tv, men er bare "bange" for den lidt lave opløsning. Ikke fordi jeg har meget forstand på det, men tror det bliver trist at skulle down-scale HD-Dvd'en.

Mollovic; Ja, det ser bare rigtig lækkert ud! Og det er vist ikke kun udseendet der er lækkert. Fandt det her på Xave:
"Dette produkt er udvalgt af EISA (European Imaging and Sound Association) som bedste produkt inden for kategorien hjemmebiografsystem. EISA-priserne uddeles årligt af et panel, som består af repræsentanter fra cirka halvtreds magasiner fra 18 lande inden for lyd, billede, hjemmebio, foto og mobil elektronik."
Der kan læses mere her: http://www.xave.dk/index.php/product_detail/product_id=498

- Myrup
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Myrup Myrup skrev:

Irev; Nej, har ikke set det endnu, men har heller ikke rigtig købt noget endnu. Pana'en lyder til at være et rigtig godt tv, men er bare "bange" for den lidt lave opløsning. Ikke fordi jeg har meget forstand på det, men tror det bliver trist at skulle down-scale HD-Dvd'en.

Man er kun bange for den 'lave' opløsning indtil man ser det in action

Du skal i øvrigt også down-scale HD-DVD'en på et 1366*768 fjernsyn. Og plasma-fætteren giver med garanti et pænere billede, ligemeget hvor lav opløsningen er.
Til top
Myrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 14:11
Naiera; Nu har jeg været lidt ude og kigge. Jeg så Pana'en "in action" ;) og det ser slet ikke dumt ud. Toshibaen har jeg så ikke umidelbart kunne finde, men nu er de jo heller ikke så kendte i DK. Så det kan da godt ske det ender med Pana'en efter alt. Jeg har så set at det er en del billigere i Tyskland (digitalo.de), men hvordan foregår det, hvis det skulle indeholde pixelfejl osv (hvis plasma har den slags?).

Mollovic; Jeg så Samsung anlægget i Fona idag, på fuld drøn med Ice Age 2 i. Det lyder bare helt kanon! Så tror jeg snupper sådan et anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu