|
Tv indbygget Chromecast |
Besvar |
Forfatter | ||
Tessi
Ny bruger Oprettet: 27-August-2008 Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Juli-2019 kl. 12:02 |
|
Jeg står og skal investere i et nyt smart tv og en af de ting jeg gerne vil have er indbygget Chromecast, hvordan ser jeg i specifikationer om det er indbygget?
eller har alle nye tv indbygget Chromecast dag?
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Alle tv med Android tv som styresystem har indbygget Chromecast funktion, da den ligger som app i systemet. Man nogle danske streamings tjenester på Chromecast, virker ikke til den software baseret Chromecast
Redigeret af T-Duck - 14-Juli-2019 kl. 12:19 |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan se, hvilke TV der har indbygget Chromecast i TV-databasen her. http://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php Som T-Duck nævner er det fast inventar i Android TV Redigeret af Rasmus Larsen - 14-Juli-2019 kl. 13:48 |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
CC i Shield TV virker fint, og der kan vælges hvilken frekvens man ønsker, dog er der App's til det meste på Shield, så CC er ikke så nødvendig. Det samme gælder Android TV, da det jo er samme OS.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
beovox141
Guld medlem Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lyt efter Rasmus her! Dette er en ikke bare en lille detalje! Der er en verden til forskel!
|
||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
miri
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
PetRose
Ny bruger Oprettet: 09-Februar-2020 Sted: København Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min egen erfaring, især på det seneste med TCL TV der er forholdsvist nyt på det danske marked, som netop har indbygget ChromeCast, at det er ikke helt uden opsætningsvanskeligheder.
For min datter, der havde købt denne TCL Model: 50EP685X1 (Android P vers 9) og har en iPhone6 hun gerne ville Caste med, kan jeg sige:
Vi tog således hjem igen, med lidt mere håb forude, men det virkede stadigvæk ikke på datterens WLAN !!! Altså må konklusionen være, at WLAN var forskelligt mellem KnowHow afd. og min datters. Ergo kiggede jeg på hendes forholdsvis nye WLAN Router med et godt netværk, som sat til 802.11 g/n. Der var ikke andet mystisk sat op, så jeg gættede, at b-profokollen måtte være den eneste tydelige forskel. Og minsandten om ikke dette gjorde udslaget :-) Denne erfaring kan måske komme andre til gavn. Vi afventer DR's Android App bliver klar til Android 9, så vil Casting behovet blive mindre, for min datter, siger hun ;-) |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til forskel fra andre TVer med Andeoid TV OS, så har TCL ikke fuld undsresøttelse, der er en nogen ting de ikke kan i forhold til andre Android TV.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så længe tv'et har HDMI cec og en usb port, så vil en ekstern Chromecast virke som om, at den er en del af tv'et.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
PetRose
Ny bruger Oprettet: 09-Februar-2020 Sted: København Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak Claus.
Det ville også have været vores Plan B om at få en ekstern ChromeCast foræret, hvi ikke de fik det til at virke. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |