|
Mindre TV til køkken - anbefaling? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
BrianH ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2016 Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Maj-2019 kl. 12:30 |
|
Hej
Skal have et TV til et mindre køkken, og har siddet og søgt lidt rundt på nettet, blot for at blive mere forvirret ![]() Jeg var egentlig som udgangspunkt på jagt efter et Android tv, da jeg i øjeblikket har det i stuen og udelukkende kun streamer tv - og det fungerer vildt godt. Det er et Findes der noget tilsvarende mindre? Og gerne mindre end 32"
![]() |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så vidt jeg husker så laves Android TV ikke ned i formater på 32" længere. Både Sony og Philips er stoppet med at lave Android TV med HD-opløsning.
Men du kan købe en billig 32" og tilslutte en Android TV-boks såsom den fra Xiaomi. Måske en brugt Nexus Player. Alternativt Apple TV. På forhånd vil det nok være en fordel at tjekke om tv-skærmen har HDMI-CEC styring, så de eksterne bokses fjernbetjening kan tænde, slukke og regulere lydstyrke på tv'et.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
BrianH ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2016 Status: Offline Point: 37 |
|
Det skal helst være et Android TV, da jeg gerne vil kunne installere YouSee app'en fra Play Butikken.
Det har jeg som sagt kørende på mit Sony Android TV i stuen og det virker suverænt. Jeg har fundet dette Philips Android 32" TV i Bilka - vil det kunne fungere på samme måde som mit Sony med YouSee app'en? |
||
![]() |
||
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
|
ved ikke om der er YouSee app til Philips
det her burde kunne bruges med YouSee app, da det har Samsungs Titzen smart TV
|
||
![]() |
||
|
Er der en som har Tizen smart TV som kan bekræfte at Yousee tv & film fungerer?
|
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Men som med andre Smart TV kan du ikke være sikker på, at Philips også opdaterer Android TV versionen og du risikerer derfor, at du inden for kort tid har en forældet udgave af Android TV, når Yousee løbende opdaterer deres app... (...og det samme gælder for Samsung med deres Tizen) Mit forslag er derfor at købe et tv uden Smart TV (passer et <32 ikke bedre i køkkenet???) med HDMI CEC og en løs Android TV box, f.eks. en Xiaomi Mi S. Boksen har Bilka også... Så har du et opdateret Android TV, der kan styres med fjernbetjeningen fra boksen, og boksen kan gemmes bag TV'et, da remote kører med bluetooth..... Jeg har faktisk en gammel 22" PC skærm, der fungerer som Android TV på denne måde.
Redigeret af miri - 09-August-2019 kl. 17:15 |
||
miri
|
||
![]() |
||
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
|
Titzen har YouSee app, men hvis jeg var dig ville jeg ringe til hifiklubben for at dobbeltchecke - er i tvivl om hvor gammel modellen er, og mener YouSee appen virker for de sidste 3-4 års versioner af Titzen
Glem extern boks, det er for bøvlet
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19631 |
|
Hvad er dine egne erfaringer med en ekstern boks? Hvilken boks er det, koblet op mod hvilket tv? Klaus
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
|
||
![]() |
||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2265 |
|
Her fungerer TV + boks da upåklageligt. Ingen bøvl... Selvfølgelig er der to fjernbetjeninger at bruge... Det er måske de to fjernbetjeninger, du synes er noget bøvl? ![]() Beovision8 uden digital tuner inside og boks, LG HR 550C
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
|
jeg bruger et smart Samsung tv i køkkenet.
Alt det smarte, var ikke så smart på Samsung, så bruger et atv4 til det meste. Det sidder bag ved tv’et og styres hele automatisk med hdmi-cec
|
||
![]() |
||
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1117 |
|
Jeg har en Chromecast i mit tv og som YouSee bruger kan jeg caste de kanaler som er i min pakke, plus de ekstra abonnementer som jeg har. Det er langt nemmere for mig, end de indbyggede app's i tv'et syntes jeg.
Frank
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |