|
Ny receiver - Marantz 7013 ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
CJ1409 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-August-2019 kl. 21:10 |
Min Onkyo Receiver som jeg har i 7.1 setup har tilsyneladende brændt sin HDMI ud af... og der er kun én udgang :-)
Jeg overvejer denne, som helt sikkert er for "god" til både mit nuværende højtaler set-up og projektor, men det tænkes opgraderes over tid.... Marantz SR7013... Den har de funktioner (og mere til) som jeg skal bruge nu og også når jeg får opgraderet projektoren. Det ser ud til at den er på tilbud her: https://hifi-freaks.dk/freakyweekend/marantz-sr7013-1993.html Men er prisen skarp? Finder der et bedre alternativ til prisen ca. 9k? Jeg kan ikke finde den andre steder i DK, så kan ikke sammenligne... På forhånd tak :-)
Redigeret af CJ1409 - 11-August-2019 kl. 21:35 |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hifi-freaks er eneste importør af Marantz. Og ja det er en god pris som plejer at gælde for B-stock.
|
|
![]() |
|
CJ1409 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 134 |
ahh tak.. men det står der nu ikke noget om det er, men det er ellers fint med mig -
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Nej den er spritny.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19556 |
Prisen er præcist så skrap som HiFi freaks ønsker det. Lad dig ikke snyde af deres fiktive førpriser, men vær bevidst om at det er sådan de gør. På Idealo.de er prisen omkring 1385€ og opefter. Det er over 10.000 danske, så set i lyset af det, er det et okay "tilbud". Klaus (som også har Marantz, dog kun i 5XXX serien) |
|
![]() |
|
mortenstryhn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 141 |
prisen skyldes at Marantz netop har lanceret årets nye modeller X014 modellerne. Hifi-freaks sælger dog først sidste års modeller. Forskellen ml 2018 og 2019 er vist primært nyeste HDMI standard i de nye modeller. Tjek evt marantz.co.uk for forskellene.
|
|
![]() |
|
Super - tak for svar - er der monnogen der kan komme med et bedre forslag til receiver for 9k?
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Der er ikke HDMI 2.1 i de nyeste modeller fra Marantz/Denon. Der er HDCP 2.3 istedet for HDCP 2.2 som er en copy beskyttelse udviklet af Intel. De første AV Recievere med HDMI 2.1 forventes først klar til lancering i 2020.
Så til 9K får du ikke en bedre Reciever, jeg har lige skiftet til SR7013 da jeg så prisen fra HI-FI Freaks.
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Tak til jer...
Nu er det ca. 3-4 år siden jeg lavede mit nuværende setup... Skal jeg skifte mine HDMI kabler, er faktisk ikke helt klar over hvilken "standard" de har længere.... Er ret sikker på at de ikke er 2.0, men pt. kører min projektor heller ikke UHD,
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Jeg vil ikke tro, at det er nødvendigt at skifte HDMI kabler. Men vent og se.
|
|
![]() |
|
Practical ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Ja prisen er skarp..
Billigst i EU.!
|
|
![]() |
|
Peter Schrøder ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 28 |
Du får, ligesom Marantz og Hififreaks, HDCP til at lyde som en feature? For mig betød det at jeg måtte flytte alle mine HDMI kabler fra receiveren direkte til tv'et, fordi mit TV "ikke understøtter HDCP" Mit TV er et 4 år gammelt Samsung.
|
|
Med venlig hilsen
Peter Schrøder |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |