|
Valg af 75” tv |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6496 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juli-2019 kl. 00:41 |
kunne godt tænke mig at opgradere tv’et
Har kigget på disse to har i andre gode inputs så kom glad |
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4659 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Af de to vil du få bedst billedkvalitet - og mulighed for fremvisning af HDR - med Sony XF90 pga. skærmens zone-styring af lyset.
Skridtet op vil være 75" Samsung Q9FN, men så bliver det noget dyrere.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6496 |
Tusind tak
Hvad med dette her. Har nok ikke råd. Men damn en wauw effekt - dog nok ikke billedmæssigt. Men hvad siger i til et tv til 18.000 i 85” er det noget bras - er ikke den store feinschmecker KD85XF8596 |
|
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
Det 85 tommer er kantbelyst, og det vil jeg ikke anbefale i den størrelse. Jeg har selv 75 tommer kantbelyst Sony, og det er ikke helt optimalt ved mørke scener. Det gav jeg 10.000 for sidste år. Hvis jeg kunne få et bagbelyst 75 tommer for 3.000 mere, så ville jeg ikke tøve.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
Tjah det er billigt, andet er der vel ikke at sige? Klaus
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5039 |
BRAS! Hvis man vil ha alt for ingenting, får man som regel - ingenting!
|
|
![]() |
|
Fair nok - var også det jeg tænkte
|
|
|
|
![]() |
|
hvad så med det her ?
Qe82q60r til 20.000
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
Der er kun en måde at finde ud af om det er “godt nok” til dig, det er ved at købe det.
Klaus
|
|
![]() |
|
jeg synes det så godt ud i butikken - men sonyen til 18000 var også flot men de havde blæst farverne i vejret
|
|
|
|
![]() |
|
I butikken gælder det om at "shine" mere end det tv der står lige ved siden af. Læs her http://moppe.dk/lcdfabrik.html Personligt ville jeg aldrig røre et tv med kantbelysning, slet ikke i den størrelse. Men, mine præferencer er en ting, noget andet er jo, hvad du syntes. Til 20.000 ville jeg hellere købe et 55-65" OLED og så flytte lidt tættere på skærmen for at få samme "billedoplevelse". Klaus
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
Udfordringen er, at du ikke med rimelighed kan vurdere fjernsynet, når det står i butikken. De står i “fuld dagslys” og der er skruet helt op for alle tangenter... Du skal prøve at se nogle af de mørke scener, fra forskellige film, eller bare en rulletekst med hvid skrift på en sort baggrund... vel at mærke i et mørkt rum. Så vil du se begrænsningerne i et kantbelyst fjernsyn... og det bliver bestemt ikke bedre jo større det er. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |