|
LG SK9Y opsætning |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JakkaB
Junior bruger Oprettet: 13-September-2008 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-September-2019 kl. 06:07 |
Howdy Hvordan tilslutter jeg min gamle Panasonic PZ85 anno 2008 og min PC til LG SKY9 og får Atmos lyd? Pt. virker det fint via Toslink, men ville jo gerne udnytte Atmos delen også. Skal lyden via en receiver for at dette kan opnås? PCen er: ASUS GeForce GTX 1060 6GB + MSI X370 Gaming Pro Carbon. |
|
JakkaB
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har i øvrigt en gammel NAD 712 receiver, men tænker den er fra før surround sound var opfundet :)
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6186 |
Funktioner
Tak(0)
|
Atmos skal komme fra surroundreceiver eller fladskærm
Ved ikke, hvordan det virker med PC Hvor spændende, du skal have nyt udstyr Redigeret af jake51 - 08-September-2019 kl. 07:10 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Soundbaren skal jo ikke bruge en Reciver, det er jo en selvstendig enhed med de nødvendige forstærkere, det du mangler er en enhed der er kompatibel med Atmos lyd, ellers kan det ikke fås. Det vil være det samme som at en Stereo enhed kan blive Surround.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
JakkaB
Funktioner
Tak(0)
|
Så HDMI fra PC til Soundbar er no go mht. Atmos? Heller ikke muligt med et selvstændigt lydkort (pt. bruger jeg bare onboard lydkortet). Eller rettere hvad er den billigste (eller most bang for your buck) løsning for at få Atmos lyd ud af mine bluray image discs på min PCs harddisk? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det ikke netop det LG anbefaler på side 25 i manualen under afsnittet omhandlende Atmos? Klaus
|
|
JakkaB
Funktioner
Tak(0)
|
Jo men tænker det bliver anbefalet i forbindelse med ARC? (og mit Plasma TV er fra 2008) Eller er det så simpelt som at trække 2 HDMI stik fra mit grafikkort? Et til TVet og et til min soundbar?
Redigeret af JakkaB - 09-September-2019 kl. 01:23 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
I følge billedet har kilden (i manualen er det en Blu-ray afspiller, i dit tilfælde er det din PC) direkte forbindelse til soundbar.
ARC betyder Audio Return Channel og dermed “lyd baglæns gennem hdmi”, hvilket man ikke skal bruge, idet lyden kommer fra PC til soundbar og billedet sendes videre til tv. Klaus
|
|
JakkaB
Funktioner
Tak(0)
|
Men hvordan sender den så billedet videre til TV? PC Grafikkort via HDMI --> Soundbar. Billedet ryger vel så netop ikke videre til TVet i det jeg ikke har ARC på min gamle plasma (hvis jeg havde det, var det bare et HDMI kabel via ARC HDMI mellem TV og soundbar - eller rettere det er hvad jeg har forstået indtil videre). Tak for hjælpen indtil videre
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Læste du det jeg skrev om ARC?
Klaus
|
|
JakkaB
Funktioner
Tak(0)
|
Jep men hvordan kommer billedet fra soundbaren til TVet? Skal jeg trække 2 HDMI stik fra mit grafikkort? Et til TVet og et til soundbaren? Hvis jeg kun trækker til soundbaren fra mit grafikkort så er der vel intet signal til TVet?
|
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
PC til SKY9 hdmi in. SKY9 hdmi out til tv (Hdmi in)
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |