Har du købt den forkerte fladskærm ?
Nej - jeg har købt den "perfekte fladskærm" !
Det har jeg - ikke fordi jeg har købt verdens bedste fladskærm - men fordi jeg har købt præcis den skærm jeg besluttede det skulle være efter et langt forstudie og præcis den skærm der passer til de opstillede kriterier, krav og forventninger der var til skærmen på det tidspunkt jeg købte den. Det var kriterier der blandt andet omfattede størrelse, type, pris, behov, forbrugstid, afskrivning, andenhånds brug o.a.
Nogle af kriterierne var:
Størrelse: Max 32" da sønnen skal arve skærmen efter mig og der er max plads til 32" på hans værelse
LCD: da den også skal bruges til PC i særdeleshed i testøjemed, og sønnen skal arve den hvorved en plasma ikke er egnet. Jeg er samtidig overfølsom overfor enhver form for genskin da dette har irriteret mig i alle de år jeg havde CRT og jeg har en stue med meget lysindfald direkte på skærmen.
Forbrugstid: max 1 år hvorefter sønnen arver den og jeg køber nyt.
Afskrivning: max 10000 - da levetiden kun skal være 1 år hvorefter sønnen skal arve den.
Billedkvalitet: Bedst mulige billedkvalitet fra et 32" LCD under 10.000 defineret ved bl.a. god kontrast, naturlige farver, god skalering o.a.
Behov: Hovedsagligt afspilning af digital TV eller DVD, suppleret af afspilning fra PC mediacenter, netværks HighDefinition afspiller, Xbox o.lign.
Betalte 8500,- i fælleskøbet og har ikke fortrudt 1 sek. - alle de opsatte kriterier er opfyldt over forventning og jeg kan med ro i sindet overveje hvad min næste fladskærm skal være når sønnen arver min nuværende.

Redigeret af spawn - 19-December-2006 kl. 17:20