|
Sub til forstærker |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Vafle
Ny bruger Oprettet: 23-Marts-2018 Sted: Varde Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-September-2019 kl. 17:12 |
Hej Recordere.dk
har lige et spørgsmål ang tilslutning af sub til forstærker. Har søgt nettet igennem, men kan ikke rigtigt finde noget. På sub er der rød/hvid indgang- en Kenwood SW-501 - men forstærkeren har kun en mono udgang. Er det bare sætte den i hvid? På forhånd tak:)
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du kun vil bruge den som sub og ikke tilslutter højttalere til subbens højtaler tilslutning, så er det bare at bruge enten hvid eller rød indgang.
Frank
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du bruger et split kabel som dette.
|
|
Vafle
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for svar
|
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et spildt kabel giver dig ikke rigtigt nogen fordel, men syntes du det ser godt ud kan du da altid bruge penge på sådan et. Hvad er det for en forstærker du bruger?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Lige inde bag de to inputs, samles signalet til et (mono) signal som bruges i subben. Klaus
|
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Skulle det ikke give en hævelse i bassen både at bruge rød og hvid i form af et splitkabel. Det synes jeg, at jeg har læst et sted - også herinde. Eller er det en skrøne? Mvh. Jørgensen Edit: Nå, der står noget om det på link, der henvises til. Tak for svar. :-)
Redigeret af Jørgensen - 24-September-2019 kl. 22:33 |
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo. Hvis ikke rød og hvid blot er kortsluttet, men de har hver deres forstærker. Du kan jo bare stille signal niveauet som du gerne vil have det.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man få dobbelt så meget signal hen til subwooferen med en splitter, idet signalerne "lægges sammen" inde i subben. Hvis man ikke regulerer på subben vil det give en hævelse i bassen, samme hævelse i bassen kan man også opnå med et enkelt kabel, hvis man skruer op på selve subwooferen, eller op for signalet ud af forstærkeren. Med andre ord: Det betyder ikke en hat om man bruger et eller to kabler. Er der nogen der skriver noget andet, så bed dem om at kigge på diagrammet i subwooferen og spørg dem om den hævelse i bassen ikke blot udkompenseres af surroundforstærkeren, når man kalibrerer. Klaus
|
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres svar. Det giver mening, at der bare kan skrues op på subwooferen for at få det samme resultat (...efter surroundreceiverens anvisninger for den ene receivers vedkommende.)
Personligt kører jeg to forskellige anlæg til mine subwoofere, så jeg har kun koblet det ene anlæg til fx rød, da hvid er koblet til det andet anlæg. Mvh. Jørgensen
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Inden der går for meget rød hvid snak i den. Det hedder phono stik.
Når jeg anbefaler det kabel jeg linker til er det fordi. 1. Det er fornuftig kvalitet. Hvis kvalitet ikke er god risikerer man indstråling af elektrisk støj. Det kan give brum. 2. Når man splitter skal der ikke skrues så højt op for forstærker i sub. Det giver også mindre støj. 3. Du får termineret begge stik hvilket også mindsker risiko for indstråling. Og det er jo ikke en kæmpe udgift.
|
|
Vafle
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Bluesound Powernode 2.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |