|
Hjælp til valg af antenne |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Knors_kat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2019 Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Oktober-2019 kl. 15:56 |
|
Skal bruge lidt hjælp/vedledning. Jeg er på vej til at skifte fra yousee til Boxer, og skal derfor have fat i en antenne. Jeg tænker lidt hvad forskellen er mellem de to viste herunder - den traditionelle antenne og så den "flade" antenne. Jeg er ikke vild med at skulle på loftet for at placere element antennen, og den kommer kommer ikke til at sidde udenfor, da jeg ikke vil have dette "skrummel" op. Derimod kunne jeg langt bedre leve med den flade antenne udenfor, da den for mig er mere diskret. Men spørgsmålet fra mig er, er den type god nok? Jeg bor i Skive. Den nærmeste rigtige mast er 19.3 km væk (Viborg), men vi har en sekundær sender blot 700m væk. ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis der er en hjælpesender i så kort afstand, så er det overkill med element antennen, en indendørs vil være tilstrækkelig. Husk at hjælpesendere er lodret polariserede, ikke vandret som hovedsendere.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Den flade antenne er nok en aktiv antenne der kræver strøm (og går imstykker), hvorimod element antennen er passiv og virker uden problemer i de næste 20 år.
Jeg havde klart valgt at sætte den passive antenne op på loftet. Et spørgsmål: Hvor er dine nuværende kabler samlet henne? Klaus
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det er en Aktiv antenne, der kan måske være overstyring med den korte afstand til sender. Går i stykker, ja det kan alt, har haft strøm på en sådan antenne konstant i 10 år, uden problemer.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Knors_kat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2019 Status: Offline Point: 13 |
|
Tak for svar.
Ja, hjælpesenderen er blot 700 m, og kan ses med det blotte øje! Jeg har en forstærker/fordeler jeg bruger til kabel tv. Den burde jeg vel også kunne bruge til dette. Signal skal fordeles ud til 4-5 tv. |
||
![]() |
||
|
Så skal der bruges en passiv antenne, forstærkning skal der nok ikke meget af, for meget, så er der overstyring.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Måske lidt et dumt spørgsmål, men kan det være et problem, at hjælpesenderen er så tæt på (hvis man indstiller antennen efter den)?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Og, hvor er den placeret henne rent fysisk? Den skal du jo trække et kabel til, er den på loftet vil en antenne på loftet være en simpel løsning. Klaus
|
||
![]() |
||
|
Både ja og nej, som skrevet så er et for kraftigt signal lige så uønsket som et for svagt.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Fordeleren er placeret på loftet - på den tilgængelige del.
Jeg vil være meget ked af, at skulle placere en antenne der, men det kan omvendt blive en tvungen løsning! |
||
![]() |
||
|
Det burde vel være ret simpelt at trække et kabel udefra og ind på loftet.
|
||
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
|
Et par forslag: |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |