|
Indbygningshøjtaler system |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
hakeem86
Ny bruger Oprettet: 26-August-2019 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-August-2019 kl. 19:39 |
Hej,
Jeg står og skal til at have bygget et nyt hus og kunne godt tænke mig at få indbygningshøjtalere i 8 rum.. Jeg forstiller mig sådan nogle i hver rum Kunne godt tænke mig at jeg kan airplay til højtalerne, men har ingen ide hvad jeg skal bruge af udstyr. Undskyld hvis jeg har oprettet det emner i forkerte forum
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
AirPlay “1” eller AirPlay 2?
Hvis det kun er AirPlay “1”, så kan det gøres ret billigt med en forstærker og en Raspberry Pi EDIT: Du kan også bruge en AirPort Express (den nyeste) så har du AirPlay 2
Redigeret af janLp - 26-August-2019 kl. 20:50 |
|
hakeem86
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg tænkt på, men det kræver 8 Raspberry pi eller airport Express , og så skal jeg også trække strøm til hver højtaler.. Og så skal jeg adminstrere 8 rasperry pi, genstart, Update osv.. Findes der ikke noget receiver /streamer jeg kan bruge?
Edit: ser du skrev 1 raspberry? Men så kan jeg kun stream til 1 af gangen? Ville gerne have at børnene kunne streame musik på deres eget værelse, mens jeg streamer i stuen
Redigeret af hakeem86 - 26-August-2019 kl. 21:03 |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er det Sonos er skabt til, og de små Sones One gør ikke meget væsen af sig, og så kan du sige hvad du vil høre. Det er faktisk ret blæret.
|
|
hakeem86
Funktioner
Tak(0)
|
Sonos one kan ikke installeres i loftet, som indbygnings højtalere ?
Og deres in ceiling speaker kræver en sonos AMP for hver rum, så i mit tilfælde 8.. Kan man ikke trække højtalere kabler fra alle 8 rum til en central receiver som understøtter airplay?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, men skal der være samme lyd i alle højttalere?
Klaus
|
|
hakeem86
Funktioner
Tak(0)
|
Nej vil gerne have lyden i de forskellige rum kan styres individuelt
|
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har sådan et setup, det er lavet med Tannoy CMS 3.0 højtalere, LAB Lucia forstærker og så en Raumfeld connect pr rum.
Det kører upåklageligt her på 4 år
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej de er ikke til indbygning, men er så små at man ikke bemærker dem. Det er den billigste løsning og ind til nu den bedst fungerende. Når du bygger ind i loft blir der vel problemer med wifi forbindelse. Det lyder meget dyrt det du har i tankerne.
|
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var også klart gået med Sonos systemet
Vi har det selv i stue & køkken Ikke indbygning, men de hænger altså pænt "deroppe" under loftet - og det virker ;) Kunne man, med lidt fingerfærdigheder, save ud til en Play1 (eller en af de andre) og så lave en pæn ramme som den "lægger" På? Afhængig af lofttype naturligvis... Der skal jo nok laves en backboks så der ikke er åbent op til loft/isolering Evt skruer igennem backboks og så lige ind og få fat i Play3, inden det hele sættes op i hullet i loftet... |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
hakeem86
Funktioner
Tak(0)
|
findes der ikke en løsning hvor man skal have en boks pr rum???
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |