|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jvejle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Status: Offline Point: 58 |
![]() Sendt: 20-December-2006 kl. 10:38 |
..... eller det er måske så meget sagt. Min nyligt samlede PC med MCE2005 crasher. Jeg har forsøgt at demontere nogle af delene uden succes, jeg har formatteret og geninstalleret MCE - også uden succes. Har prøvet at Goggle mig frem - uden succes Det nemme spørgsmål, som er umuligt at svare på er: Hvad er der galt?; men er der nogen der evt. kender et diagnosticeringsværktøj el. lignende, hvor man kan 'kilde de enkelte elementer på maven', for at se hvor det går galt? Sammensætningen af hardwaren skulle der ikke være noget galt med, de samme sammensætning kører andre steder. Håber meget på jeres svar, da jeg er ved at blive godt frustreret over det. JVejle |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Prøv at give nogle flere informationer:
Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Tjek Ram og evt. om din konfiguration får strøm nok. Specielt ved core2 CPUér og kraftige skærmkort. Lidt om de enkelte kort/dele ville også være ønskeligt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det sker ret tilfældigt - umiddelbart at vurdere. Skærmen bliver blå med hvid tekst hvorpå der bla. står (så vidt jeg husker) at "Windows er termineret. Hvis dette er første gang genstart PC'en - evt. i fejlsikret tilstand. Er det sket tidligere fjern nylig installerede komponenter eller geninstaller styresystemet" Eventviewer er jeg ikke bekendt med. Jeg når at installere alle programmer, al hardware, drivere, opdateringer mv. I starten troede jeg det var tuner-kortet, da jeg kunne fremprovokere det ved at se live TV samtidig med at jeg overførte filer til HTPC'en fra en anden PC Efter at have geninstalleret skete det dog inden jeg fik konfigureret TV-kanalerne, så det er formodentlig ikke TV-kortet. Hardwaren er som følger: Kabinet Antec Fusion Mobo Asus M2NPV-VM CPU Athlon X2 3800+ Ram Crossair 2x512 PC6400 800 MHz Harddisk 320 GB WD3200KS SATAII Strøm bør den få nok af, da der er 430W at gøre godt med. Men....... et eller andet sted er der noget galt JVejle |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Har du prøvet at afinstaller og pille tvkortet ud? (udelukkelsesmetoden). Eventviewer er loggen over windows. Du finder den ved at højreklikke på Denne Computer, vælg administrere. I vestre side står event loggen.
Redigeret af Kandersen - 20-December-2006 kl. 11:25 |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Har du styr på temperaturen på CPU/MB/HDD? Har du installeret de drivere, som følger med motherboarded? Jeg ved, at Asus ved en tidligere lejlighed har haft problemer med deres driver til HDD, specielt SATA driverne. Under installationen kan man vælge, om man vil installere deres IDE driver. Hvis du har gjort dette, så prøv at afinstallere, hvis du ikke har installeret dem, så prøv at installere dem. Jeg nævner Eventvieweren, fordi den som udgangspunkt skal være fri for fejl, enkelte warnings kan der dog godt være. Desuden kan du se i Enhedshåndtering, da alle enheder bør være opdaget og passende drivere installeret. Prøv alligevel at levere en liste over din hardware, bl.a. dit TV kort kunne være interessant. Hvis maskinen kan køre med kun én RAM klods, kan du prøve dette, hvis du ikke har gjort det allerede. Husk at prøve med begge klodser, hver for sig. Hvis du har en IDE HDD liggende, så kunne det være interessant at se, om du kan installere Windows på denne, og så fremprovokere fejlen. Prøv at finde en systematik i fejlene, så du til sidst kan få fejlen til at ske. Og det fænomen, som du oplever hedder en 'Blue Screen of Death' og er særdeles kendt blandt Windows kendere, i daglig tale kendt som BSoD. Oftest er det forårsaget af driverproblemer, problemer med at få adgang til harddisken eller overlappende systemressourcer. Ind imellem er det forårsaget af, at et program forsøger at skrive til et system hukommelses område, som den ikke skal, dvs. dårlig kode. Hvis du kan, så prøv at lave en så simpel installatiosom muligt, hvor du kun har den allermest nødvendige software med, dvs. ingen antivirus, hjælpeprogrammer etc. Prøv så at installere dit TV kort med den medfølgende driver og forsøg at fremprovokere fejlen. Hvis det så ikke kan lade sig gøre, så går du frem med bittesmå skridt og installerer én ting ad gangen og giver dig god tid til at teste ind imellem. Sidste råd, prøv at køre maskinen uden kabinet dæksel, hvis det er et temepratur problem, så kan det vise sig derved. En længere smøre, jeg beklager.... Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Fantastisk med mennesker som jer - sikken en hjælp der er at hente, når man kommer ud hvor strømmen er lidt stærkere end svømmeegenskaberne rækker - tak for det. Tunerkortet er forøvrigt et Hauppauge HVR-1300 JVejle |
|
![]() |
|
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
Ja endelige checke Eventviewer (eller logbog på dansk). Kig under både programmer og system. Se efter fejl (hardware som software). Måske netup du har noget hardware, feks harddisk nu du selv har bygget den. Netop harddisken kan ofte give dit symtom men også ram. Husk også at højreklik på både programmer og system og egenskaber. Heri skal du sørge for at der er valgt "overskriv hændelser efter behov". Google efter programmer til at checke motherboard, harddisk og ram. Et andet rigtig godt råd er at du oversætter fejlteksten til engelsk (eller bare en del af den) og herefter googler på den. Du kan forvente at få mange mange flere hits på den måde. Husk også at google i grupper.
Redigeret af mainleif - 20-December-2006 kl. 20:27 |
|
![]() |
|
![]() |
Så måtte jeg jo til det.... Event-vieweren viste ikke noget jeg kunne bruge til noget. Lavede en 'smal installation' med kun det nødvendige hardware og PC'en crashede :-( Monterede så det hele og maskinen blev naturligvis ved med at gå ned (ikke at jeg troede det modsatte). Jeg fjernede så den ene ram-klods 512 MB (fra kanal 2) og lod dem begge sidde i kanal 1 - PC'en gik død. Fjernede den ene klods - PC'en gik død. Byttede klodserne - det samme resultat. Hm........ I et desparat forsøg monterede jeg begge klodser i kanal 2 og VUPTI, nu crasher den ikke. Iflg. manualen til min Asus M2NPV-VM skulle den kunne køre med klodser både i kanal 1 og kanal 2. Kan jeg af det udlede, at der er noget galt med kanal 1 på mit MoBo? Evt. en måde hvorpå jeg kan teste det? JVejle |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du kunne få fat i nogle andre RAM klodser og prøve at sætte dem i kanal 1, så ville du med stor sansynlighed kunne konstatere, om dit bundkort er defekt. Hvad sker der, hvis du flytter klodserne tilbage til kanal 1, og sikrer dig, at de sidder rigtig godt fast? Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Ja og nej. Problemet med det her er, at hvis ikke den ram du har også er den ram som bundkortet er testet med (det står som regl i manualen). så vil producenten altid henføre til, at du har købt noget forkert ram. Personligt synes jeg dog den er langt ude, men det er sådan det hænger sammen. Det overrasker mig dog noget, da Crossair bestemt ikke laver dårligt ram. Står der noget bestemt omkring de to kanaler for dit bundkort? (Jeg har ikke tid til at suse specifikationerne igennem for dit bundkort).
|
|
![]() |
|
MAMs ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Jeg har lige kigget lidt i manualen. Faktisk ville det være bedst hvis du satte en ram klods i DimmB1 og en i DimmA1 for at køre dual channel. Dermed kan du måske også konkludere præcis hvilken sokkel der måtte have et problem. Du kan måske få noget ud af at se her: http://www.memtest86.com/
|
|
Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES Sony BDP-S550 Philips 5330H |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |