|
Apple tv 4K toslink |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 08:54 |
|
Jeg vil gerne have en løsning som lyder. Apple tv4K - HDMI til tv (oled C8) kun billede Apple tv4K - til Bluesound Pulse soundbar med optisk kabel. Kan jeg det? Umiddelbart skal jeg blot kunne trække et dolby digital signal ud da atv 4k ikke understøtter andet (Heller ikke soundbaren). Vil den her virke?:
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
De fleste TV har optisk ud.
Jeg vil bare sætte HDMI til TV og soundbar til optisk ud. Men der er måske en god grund til hvorfor du ikke gør det.
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
|
Ja det er der også, men C8 kan simpelthen ikke håndtere dolby digital 5.1 uden delay. Jeg er ved at blive sindssyg over det. Indbyggede apps kører fint, så jeg vil gerne undgå at tv´et behandler lyden.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Har du prøvet at justere delay?
|
||
![]() |
||
|
Jep jep. Det er et velkendt problem også. Skifter jeg lyd på tv til pcm er der ingen problemer eller stereo på apple tv.
Jeg kunne på mit B6 justere en negativ værdi, men det kan man ikke mere. Redigeret af Bromberg5 - 27-Oktober-2019 kl. 09:42 |
||
![]() |
||
|
Jeg kender ikke den model du linker til.
Men jeg har kørt med en lignede model for nogle år siden. Det fungerede helt fint. Dog uden 4K. |
||
![]() |
||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
|
jeg kender hellere ikke modellen. Men har gjort det samme tidligere med en anden model. Umiddelbart er den kun 2.0 og alm. HDR, så der mister du nok lidt. Tjek for Guds skyld også om den understøtter HDMI-CEC, så du fortsat kan bruge din almindelige fjernbetjening
![]() Jeg har også Apple TV 4k samt LG C8 65” og oplever inden bøvl med ARC og lip-sync. Jeg outputter til Atmos-receiver frem for en soundbar Redigeret af DanishBacon - 27-Oktober-2019 kl. 11:58 |
||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
||
![]() |
||
|
Men du har sikkert dit apple tv tilsluttet receiver så?
Den her skal have hdr og cec. Men ja ikke Dolby vision desværre
Redigeret af Bromberg5 - 27-Oktober-2019 kl. 13:13 |
||
![]() |
||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
|
Kører faktisk Apple tv direkte til TV. Bruger ofte bare de interne højtalere, når vi ikke lige ser en film. Fint med CEC
|
||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Har du prøvet den nye 'Wireless Audio Sync' i menuen på Apple TV? Så bruges en iPhone til at justere synkronisere lyden. Har din Bluesound ikke indbygget AirPlay? I så fald kan lyden sendes fra Apple TV trådløst.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
|
Jo den har AirPlay, men jeg kører et surround setup og det kan jeg vel ikke via AirPlay?
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Nej, rigtig nok kun stereo pt.
Men kan wireless audio sync så ikke løse problemet? Altså min forståelse er, at du oplever denne forsinkelse, når Apple TV er afspiller, men at TV'et introducerer forsinkelsen. Eller hvad? Det er nemlig det sync-funktionen søger at løse; forsinkelsen på lyden introduceret af TV / HDMI-forbindelsen.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |