recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia shield opsætning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia shield opsætning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia shield opsætning?
    Sendt: 21-November-2019 kl. 17:42
Har leget lidt med den, men jeg kan umiddelbart ikke få den til at virke som jeg godt kunne tænke mig.

Jeg bruger flere forskellige eksterne hdd på skift og håber på at jeg bare kan bruge shield som en browser og vælge en film og så afspiller den. 
Det drejer sig både om mkv og blu ray iso'er.

Kan det lade sig gøre? 

Via file commander vil den umiddelbart ikke afspille ISO... 

På forhånd tak 
Mvh Troels 
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 18:12
kan du via kodi
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 18:18
Det glemte jeg selvfølgelig også at nævne at jeg har forsøgt - uden succes...

Jeg prøver igen. 
Mvh Troels 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 19:33
Jeg ønsker at kodi bare skal læse en ekstern hdd når jeg sætter den til, uden at man skal søge efter den og tilføje den...
Kan det lade sig gøre? 
Mvh Troels 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 20:11
så fik jeg det til at virke!

Nogen der ved hvordan man shifter subtitles på en shield? 
Mvh Troedls
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 22:45
Vigtige indstillinger er automatisk skift af farverum (kræver hotfix på 2019 model) og der er med dette fix installeret også fordel i at lave et custom output på 12-bit 422 rec2020 som udgangspunktet. Så skifter Shielden automatisk og korrekt imellem BT 709 og rec2020 alt efter materialet. Fuldautomatisk skift af framerate kan Kodi selv finde ud af

Er det den nye Shield vil jeg anbefale opskaleringsniveauet AI-low som den mest sikre indstilling til at give de imho bedste og flotteste opkaleringsresultater, faktisk de bedste jeg nogensinde har set - AI-medium hvis du har temperament til det og vil have mere klem på, men også risikere større trade-offs på især dårligere kildemateriale.

Redigeret af TBC1 - 22-November-2019 kl. 22:47
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

så fik jeg det til at virke!

Nogen der ved hvordan man shifter subtitles på en shield? 
Mvh Troedls

Går ud fra, du mener i Kodi. 

I afspilleren - klik feltet v. rød pil. 

Hvis du går ind i Indstillinger under Video, så kan du vælge foretrukket sprog i subtitles - så skal du (som regel) ikke manuelt indstille det hver gang

Redigeret af longjohn2 - 23-November-2019 kl. 07:55
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 08:01
Jeg har skam fundet underteksterne, men jeg ønsker at kunne flytte dem op og ned, da jeg kører med 2.35:1 lærred og ønsker dem oppe i billedet.

Det er den "gamle" version og jeg er endnu ikke sprunget på 4K vognen 

Mvh Troels 
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Jeg har skam fundet underteksterne, men jeg ønsker at kunne flytte dem op og ned, da jeg kører med 2.35:1 lærred og ønsker dem oppe i billedet.

Det er den "gamle" version og jeg er endnu ikke sprunget på 4K vognen 

Mvh Troels 

Det kan du gøre inde under System
Mener det er under video calibration, dertil skal siges at det ikke kan lade sig gøre at flytte subs som ligger i dine ISO'er, har ihvertfald aldrig selv fundet ud af hvordan det gøres
Mener kun det er tekst baseret subs som kan flyttes, såsom srt
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 15:22
Det ligger inde under "Afspiller", "Sprog"; samme sted, hvor du vælger, hvor de skal hentes!
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 15:58
Tak for hjælp, jeg kigger på det.
Mvh Troels 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu