|
Nvidia shield opsætning? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-November-2019 kl. 17:42 |
Har leget lidt med den, men jeg kan umiddelbart ikke få den til at virke som jeg godt kunne tænke mig.
Jeg bruger flere forskellige eksterne hdd på skift og håber på at jeg bare kan bruge shield som en browser og vælge en film og så afspiller den. Det drejer sig både om mkv og blu ray iso'er. Kan det lade sig gøre? Via file commander vil den umiddelbart ikke afspille ISO... På forhånd tak Mvh Troels
|
|
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kan du via kodi
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Det glemte jeg selvfølgelig også at nævne at jeg har forsøgt - uden succes...
Jeg prøver igen. Mvh Troels
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg ønsker at kodi bare skal læse en ekstern hdd når jeg sætter den til, uden at man skal søge efter den og tilføje den...
Kan det lade sig gøre? Mvh Troels
|
|
|
|
![]() |
|
så fik jeg det til at virke!
Nogen der ved hvordan man shifter subtitles på en shield? Mvh Troedls
|
|
|
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2036 |
Vigtige indstillinger er automatisk skift af farverum (kræver hotfix på 2019 model) og der er med dette fix installeret også fordel i at lave et custom output på 12-bit 422 rec2020 som udgangspunktet. Så skifter Shielden automatisk og korrekt imellem BT 709 og rec2020 alt efter materialet. Fuldautomatisk skift af framerate kan Kodi selv finde ud af
Er det den nye Shield vil jeg anbefale opskaleringsniveauet AI-low som den mest sikre indstilling til at give de imho bedste og flotteste opkaleringsresultater, faktisk de bedste jeg nogensinde har set - AI-medium hvis du har temperament til det og vil have mere klem på, men også risikere større trade-offs på især dårligere kildemateriale. Redigeret af TBC1 - 22-November-2019 kl. 22:47 |
|
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1046 |
Går ud fra, du mener i Kodi. I afspilleren - klik feltet v. rød pil. ![]() Hvis du går ind i Indstillinger under Video, så kan du vælge foretrukket sprog i subtitles - så skal du (som regel) ikke manuelt indstille det hver gang
Redigeret af longjohn2 - 23-November-2019 kl. 07:55 |
|
![]() |
|
Jeg har skam fundet underteksterne, men jeg ønsker at kunne flytte dem op og ned, da jeg kører med 2.35:1 lærred og ønsker dem oppe i billedet.
Det er den "gamle" version og jeg er endnu ikke sprunget på 4K vognen Mvh Troels |
|
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Det kan du gøre inde under System Mener det er under video calibration, dertil skal siges at det ikke kan lade sig gøre at flytte subs som ligger i dine ISO'er, har ihvertfald aldrig selv fundet ud af hvordan det gøres Mener kun det er tekst baseret subs som kan flyttes, såsom srt
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1485 |
Det ligger inde under "Afspiller", "Sprog"; samme sted, hvor du vælger, hvor de skal hentes!
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
Tak for hjælp, jeg kigger på det.
Mvh Troels
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |