|
Hvilken forstærker til lofthøjttalere |
Besvar |
Forfatter | |
Auri
Super bruger Oprettet: 27-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-December-2019 kl. 11:53 |
Hej
Jeg har haft en Marantz m-cr611 koblet til en sonos connect så den har kunne trække 4 loftshøjtalere i køkkenet. Nu er den stået af hvis jeg ikke skal ud i 2 x connect AMP hvilke muligheder er der så hvis udgiften skal holdes lidt nede. Marantz’en er 28 cm bred hvilket er max bredde der hvor den skal stå. Nogle der har en ide til løsning udover at købe en ny Marantz 😉😁 På forhånd tak Carsten
Redigeret af Auri - 04-December-2019 kl. 21:56 |
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/argon-audio-sa1-forstarker-med-bluetooth/
Skulle være rigtig god https://www.av-connection.dk/?PGr=8954 Hvis du skal have 4 individuelle kanaler så prøv med en surround receiver men de er bredde |
|
Auri
Funktioner
Tak(0)
|
tak
Men kan der ikke kun sættes 1 sæt til Jeg har 2 sæt der godt nok skal spille det samme Størrelsen er ellers ok😉 Mvh Carsten
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Du sørger selvfølgelig for at kablerne passer i tykkelsen med de bananstik du bruger
Redigeret af gasolin - 05-December-2019 kl. 09:26 |
|
Gump
Super bruger Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
Må jeg spørge om du har været glad for din Marantz? Jeg overvejede selv at købe en, men endte med en Tibo SIA75. Den kan godt nok ikke anbefales, så overvejer om den på et tidspunkt alligevel skal skiftes til en Marantz...
|
|
Auri
Funktioner
Tak(0)
|
ja den har gjort det godt men de sidste 3 år har den bare stået og trukket de 4 højttalere hvilket nok er lidt overkill
|
|
Auri
Funktioner
Tak(0)
|
@gasolin
dvs jeg forbinder 2 kabler til hvert stik og det vil fungere uden problemer!?
Redigeret af Auri - 05-December-2019 kl. 12:56 |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, så længe højtalerne er nem at trække og så længe forstærkeren ikke bliver varme, forvrænger (der spilles for højt) så trækker de fleste forstærkere 2 sæt højtalere.
Forstærkeren kan godt tåle 4 ohm Kunne evt også være en forstærker som den her som kan tåle 2 ohm, men tror den pga af erfarringer med en Nad D3020 bliver meget varm hvis du spiller højt eller impedansen når ned under 4 ohm |
|
dude
Bruger Oprettet: 15-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske:
Det kan godt være det er overkill. Den får masser af ros...
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |