|
Dolby Atmos Demo Indhold |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Jens L
Ny bruger Oprettet: 22-December-2019 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-December-2019 kl. 10:06 |
|
Hey!
Jeg har igår fået liv i Atmos hjemme i stuen, men savner nu noget demo indhold, mest fordi det er sjovt men også fordi det tit er lettere at høre om det hele spiller. Jeg bruger Apple TV 4k til streaming og har i den forbindelse efterhånden accepteret at eneste mulighed for at se indhold med Atmos, som ikke er fra Netflix, er at have videofiler med Dolby digital Plus (EAC3) Atmos lydspor igennem MRMC. Jeg har fundet fire små demofiler på Dolbys hjemmeside og thedigitaltheater (https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/) med det rigtige lydspor på, jeg kan se der inde at der tidligere har været mange flere med DD+ Atmos men at disse "desværre" er blevet opdateret til TrueHD hvilket ikke fungere på Apple tvet. Derfor håbede jeg at nogen lå inde med nogle Dolby Demoer eller ligende med DD+ Atmos lydspor på de måske ville dele? Jeg har også kigget efter Demo Blurays jeg kan smide i min PS4, det eneste jeg har fundet der ikke koster spidsen, er piratkopier fra Rusland. Hvis nogen har noget af dette de enten vil sælge eller ligende så råb endeligt op! Ellers modtages de bedste Atmos scener på netflix også med kyshånd! Rigtig godt nytår når vi når så langt :) |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan også finde noget fornuftigt Atmos demo indhold på youtube.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
YouTube outputtet da kun i 2 kanaler, så vidt jeg har læst lige meget hvilket format det ligger i
|
||
Jens L
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Hother, tak for svar.
Men vil youtube på apple tv sende atmos informationen videre til recieveren?
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ellers er der også film med atmos på film via iTunes leje/køb
Problemet er efterhånden at der ikke er mange film på bd med atmos. Det virker som om det mere er på udh filmene
|
||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1385 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor på Youtube kan man finde indhold der afspilles i andet format end 2.0 stereo ? Det er i hvertfald ikke lykkes mig ...
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det skal jeg ikke kunne sige, men mit GZ2000 TV kommer da både med sideværts dynamik og Atmos effekt, så ren stereo kan det ikke være.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 685 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den har jeg ikke lige tænkt over. Men hvis det er som nogen beskriver, så er lydformatet næppe et surround format, og derfor næppe brugbart for dig. Men på mit TV fungere Atmos effekten via Youtube.
|
||
|
||
Jens L
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men jeg kan ikke finde nogen der inde der står Atmos / DD+ ved, alt der er markeret med atmos er TrueHD og det kan jeg ikke bruge til noget. Spørgsmålet er så om dem der står under dolby, der bare hedder Dolby Digital 5.1 i virkeligheden er DD+ Atmos, for fx Amaze findes på dolbys egen hjemmeside som DD+ Atmos. Jeg har ikke prøvet, da jeg først har tænkt over det nu.
|
||
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 685 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du kigger efter er der 2 versioner under feks Dolby en almindelig og en Lossless med Atmos
|
||
Vejrup
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |