|
Ny receiver som tænder automatisk |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
nico12
Junior bruger Oprettet: 16-December-2007 Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-December-2019 kl. 22:20 |
Står og skal have ny receiver.
Så er mit spørgsmål om der findes noget, så når jeg tænder mit tv at receiveren selv tænder når den modtager er signal over hdmi. På forhånd tak.
Redigeret af nico12 - 26-December-2019 kl. 22:21 |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
tror du skal være uheldig hvis den du køber ikke kan det.
|
|
madsklit
Bruger Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
Funktionen du gerne vil have hedder HDMI CEC Tror de fleste recivere idag har funktionen.
|
|
nico12
Funktioner
Tak(0)
|
så det kræver bare at mit TV også understøtter hdmi cec, så vil det være muligt,
Mit TV er et SONY med bravia sync, og det er en denon receiver jeg har kigget på, så i vil tro det er muligt med to forskellige mærker. Redigeret af nico12 - 27-December-2019 kl. 06:29 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Klaus
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1681 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bliv ikke alt for skuffet hvis det ikke virker alligevel. HDMI cec er, lige som alt andet HDMI, noget halv lort. "Standarden" kræver ikke at alle funktioner implementeres af fabrikanterne, med det resultat at det er helt tilfældigt hvad der virker og ikke virker. Mit tidligere TV kunne f.eks tænde min AVR, men ikke slukke den igen .. 🙄
|
|
nico12
Funktioner
Tak(0)
|
okay, så måske det vil virke.
Vil der være andre muligheder, for gider ikke til at bruge flere fjernbetjeninger, hvis det kunne undgåes.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Logitech Harmony fjernbetjening.
Jeg er rigtig glad for min. Her sætter du forskellige scenarie op, hvor du så “programmerer” hvad der skal ske
|
|
nico12
Funktioner
Tak(0)
|
vil det så sige, man kan programmere at når man tænder tv så tænder den også receiveren, så lyden kommer der igennem.
For så vil jeg måske stadigvæk kunne brug min gamle receiver.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har en aktivitet der hedder se TV
- tænd tv - skrue ned for lyden på tv - tænd receiver - sæt input på receiver til xxx
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1681 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis din AVR kun skal bruges til tv kan du bruge en "intelligent" strømskinne som tænder for for din AVR når du tænder TVet med TVremoten.
Det er nemmere end en multiremote, men ikke særligt fleksibelt.
|
|
nico12
Funktioner
Tak(0)
|
så må jeg prøve logitech løsningen, ved du om den kan gøre så den kan styre forskellig lyd niveau på forskellige programmer
Redigeret af nico12 - 27-December-2019 kl. 12:57 |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |