recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TOSHIBA 37WL66Z???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTOSHIBA 37WL66Z???

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Briii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-December-2006
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: TOSHIBA 37WL66Z???
    Sendt: 22-December-2006 kl. 15:44
Hejsa..

Jeg har netop modtaget min første LCD skærm med posten idag..

Toshiba 37" WL 66 Z...

Men udenpå kassen står der 37" WL 66 ZS - hvad med det "S"????

Er de ens disse to her eller hvad?

På hifipriser.dk kan jeg finde begge modeller hvor "S" modellen er dyrere.. :S

---

Er der nogen som kan komme med et bud på hvordan man opsætter tvét på bedst mulig måde med farve og lys osv?

Mvh

Brian Christensen

Redigeret af Briii - 22-December-2006 kl. 15:47
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 16:17

S betyder at du har fået den Skrabede model - altså den dårligste

Julespøg - du skal ikke være nervøs

De sidste bogstaver ZS er udelukkende en farvekode der fortæller noget om farvedesign, mens de første 37WL66 fortæller størrelse 37" og model WL66

Alle WL66 er teknisk ens, der er forskellige farvekoder, min hedder eks. blot Z, jeg ved ikke lige hvad ZS betyder, måske den er sort som min Z model men med en Sølvstribe ? Men rent teknisk er de identiske.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Briii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 17:11
Hehe var sku da lige ved at blive nervøs der mester ;) hehe

Men mange tak...

Har du foretaget dig nogle specielle opsætninger af lyden og billede så det bliver det bedste eller? Evt hvilke?
Til top
mobanet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2005
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 17:26

Jeg har selv lige købt dette tv, jeg har også fået en ZS model.
Jeg har læst på et tysk forum, at der er forskel på Z og ZS modelen.

ZS modelen skulle vist ikke være lige så god som Z modelen.

Til top
mobanet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 17:29

Her kommer lige et link til tråden i det tyske forum

http://www.hifi-forum.de/viewthread-148-591.html

Er der nogen herinde som ved med sikkerhed, hvad forskellen på Z og ZS er?

Til top
Briii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 19:51
Jeg kan ikke tysk men er da interesseret i at høre hvad det er for noget

Jeg købte det som en Z model på nypris.dk men fik ZS... Men ZS modellen er cirka 1.000kr dyrere på hifipriser i forhold til Z modellen, så har lidt svært ved at forstå at den skulle være dårligere..
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 20:06

Jeg kan ikke læse tysk særligt godt - men der er ikke nogen teknisk forskel - det er noget vrøvl baseret på gætterier og rygter som ofte opstår i forums hvor nogen syntes de oplever et eller andet problem og en masse andre så gætter sig frem udfra beskrivelse af problemet og på den måde skaber konspirationsteorier.

De sidste bogstaver er altså udelukkende farvekoder

Modelnavnet er som beskrevet før

første to tal beskriver størrelsen, næste 2-3 bogstaver og 2 tal beskriver modellen, WL66 (analog tuner), WLT66 (digital og analog tuner), de sidste bogstaver beskriver farvesammensætning. Samtidig varierer det lidt afhængig af om det eks. er en tysk eller fransk model eller en engelsk model. WLT66 hedder modellen med digital tuner i England, og WLG hedder samme model med digital tuner i Tyskland og Frankrig.

37WL66Z er sort/sølv men kaldes nogen gange bare sort (og kaldes også WL66ZS - Schwartz/Silber i Tyskland)

http://www.toshiba.de/consumer/content/defaultid1_1_id3_11.a spx

37WL66P er antrasitgrå

http://www.toshiba.de/consumer/content/defaultid1_1_id3_15.a spx

37WL66ZS er den tyske betegnelse for Schwartz/Silber - så hvad der står på afhænger af hvor den er leveret fra til forhandlere og hvornår. Er den paralelimporteret fra Tyskland kan der stå noget andet end hvis den er importeret fra England og den samme model kan hedde både WL66Z eller WL66ZS afhænger af hvornår den og dens kasse er produceret.

Men det er altså stadig samme TV - blot med anden betegnelse for farvekoden.

se eks beskrivelse her

http://www.t-online-shop.de/preisknaller/Toshiba_37_WL_66_ZS _Schwarz_Silber___LCD_TV__2_x_HDMI_18390.html

ähnliche Schreibweisen: Toshiba 37WL 66ZS Schwarz-Silber

PS: priserne på hifipriser varierer fordi det er forskellige butikker, ikke fordi det er forskellige tv, og fordi de forskellige butikker skriver det ind på hifipriser forskelligt, getmore lister den eks. under 66ZS men klikker du på linket til dem vil du på Getmores hjemmeside se at der står 66Z - ikke ZS

Det kan være en måde for butikkerne at forsøge at skille sig ud fra mængden.

Det samme fænomen ses eks. for JVC MH300 der listes som blot MH300, MH300S for silver, MH300SE for silver edition, MH300B for black, MH300BE for black edition. Der er altså kun en MH300 og den fås i 2 farver sølv eller sort. Der er ikke 5 forskellige modeller der adskiller sig teknisk.

Redigeret af spawn - 22-December-2006 kl. 20:19
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 20:33

Oprindeligt skrevet af Uddrag af, hvad spawn Uddrag af, hvad spawn skrev:

se eks beskrivelse her

http://www.t-online-shop.de/preisknaller/Toshiba_37_WL_66_ZS _Schwarz_Silber___LCD_TV__2_x_HDMI_18390.html

ähnliche Schreibweisen: Toshiba 37WL 66ZS Schwarz-Silber

Faktisk lige præcis dit eksempel viser ikke noget:

Oprindeligt skrevet af www.t-online-shop.de www.t-online-shop.de skrev:

ähnliche Schreibweisen: Toshiba 37WL 66ZS Schwarz-Silber, Toshiba 37 WL 66 ZS Schwarz-Silber, Toshiba 37WL66 ZS Schwarz-Silber, Toshiba 37 WL 66ZS Schwarz-Silber, Toshiba 37 WL66 ZS Schwarz-Silber, Toshiba 37 WL 66 ZSSchwarz-Silber, Toshiba 37 WL 66 ZS Schwarz Silber, 37WL66ZSSchwarz-Silber, Toshiba 37WL 66 ZSSchwarz-Silber, Toshiba 37WL66ZS Schwarz-Silber, Toshiba 37WL 66 ZS Schwarz-Silber, Toshiba 37WL66 ZSSchwarz-Silber

Denne remse er blot fordi søgemaskinen skal finde den uanset, om folk har sat mellemrum eller ej. De hedder alle ZS (også i den oprindelige overskrift på siden)

MEN, jeg er nu ret sikker på, at du har ret alligevel! Det er sikkert samme TV, jeg synes tit man ser forskel i priser på hifipriser/edbpriser for samme produkt, hvor eneste forskel er farven - f.eks. fordi den billigste forhandler ikke lige fører det den anden modelvariant.

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 20:51

Det er helt korrekt Ole - men jeg syntes dog det indikerer min påstand at ZS betyder SchwarZ-Silber

Laver man en google søgning ser man også et hav af links til de samme TV kaldet enten Z eller ZS

Det ville ikke give nogen mening overhovedet hvis Toshiba uden videre ændrede sammensætningen for modelbetegnelser så farvekoden til sidst pludselig skulle have et ekstra bogstav med en eller anden teknisk betydning der ikke er angivet i WLT/G66 delen der jo normalt er modelbetegnelsen, og som iøvrigt er fysisk identisk og har identiske papirspecifikationer. Hvis det er en ny modelbetegnelse der er taget i brug, så er det nok snarere blot en præcisering af at Z modellen ikke er helt sort men har en sølv ramme.

Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 20:57
Enig, spawn.
Moderator, recordere.dk
Til top
Briii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 21:32
OKay så jeg bør ikke være nervøs for at jeg har fået den forkerte model bare fordi jeg købte model Z og fik ZS???

Mvh

BRian
Til top
mobanet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 21:50

Lidt mere info her:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=1975

Jeg håber da selv på at der ikke er nogen forskel, men der er åbenbart flere som mener at der er.

Er der nogen som har haft begge modeler hjemme ?

Jeg har en høj summe lyd på mit tv, når jeg skruer baggrundsbelysning under 90, men det er vist generelt for både Z og ZS ?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu