recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer Dali S 1.5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSubwoofer Dali S 1.5

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer Dali S 1.5
    Sendt: 22-December-2006 kl. 17:29
Hej med jer, jeg har i forvejen et sæt Dali Evidence 870, er der nogen af jer der kender Subwooferen S 1.5 den lovprises i UK, men er der nogen danske brugere af denne sub, der kan sige god for den, til både musik og surround.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 23:40
Det er en mindre aktiv SubWoofer med 20W, den kan nok ikke aflevere det store drøn, men den er jo heller ikke så dyr. (hvis jeg fandt den rigtige?)

Det er desværre ikke nem at få en aktiv sub der vil noget i den billige prisklasse. Det skulle da lige være logitech z-5500. De har en sub med 180w og samlet er anlægget på 500w  - siger de. Det er en sub der vil noget, det siger alle naboerne til de der ejer sådan en. Og det spiller samlet ret godt faktisk  også til andet en PC og har dts og dolby 5.1.

Det koster vist 2200 kr.

Det er tilgængæld lovprist til skyerne. Men det er jo PC, men grænserne er lidt udviskede med det.

Redigeret af Ken_T - 22-December-2006 kl. 23:42
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 07:27

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Det er en mindre aktiv SubWoofer med 20W, den kan nok ikke aflevere det store drøn, men den er jo heller ikke så dyr. (hvis jeg fandt den rigtige?)

Det er desværre ikke nem at få en aktiv sub der vil noget i den billige prisklasse. Det skulle da lige være logitech z-5500. De har en sub med 180w og samlet er anlægget på 500w  - siger de. Det er en sub der vil noget, det siger alle naboerne til de der ejer sådan en. Og det spiller samlet ret godt faktisk  også til andet en PC og har dts og dolby 5.1.

Det koster vist 2200 kr.

Det er tilgængæld lovprist til skyerne. Men det er jo PC, men grænserne er lidt udviskede med det.

Hej!

Du er da vel ikke i gang med at anbefale LOGITECH frem for denne??

JO-jeg tror du fandt den forkerte-hvordan ved jeg ikke,der står jo hvad den hedder!!

Så vidt jeg ved, er denne DALI  Sub. på størrelse med en KUMMEFRYSER,med indbygget 600w forstærker og en 15" bas enhed-og til en pris af 8k.(ret mig endelig hvis jeg tager fejl)

Den spiller TORDNENDE højt-siges der,jeg selv har desværre endnu ikke hørt den.

Jeg ved ikke hvordan LOGITECH måler WATT på deres "anlæg".....men det er vist også ligemeget tror jeg.

lrev

Redigeret af lrev - 23-December-2006 kl. 07:31
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 07:43

Hej Brian.

Prøv evt. at kaste et blik på disse http://www.xtz.se/

Jeg nægter at tro at man finder andet hvor man får SÅ meget for sine penge.

Evt. modellen 99w12 til 3700,00 Sv.kr...en ren foræring!

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 08:15

"Det er desværre ikke nem at få en aktiv sub der vil noget i den billige prisklasse"

Hej!

Her tager du altså fejl.....tjek evt. xtz.se.....her får du SINDSYGT meget sub. for dine penge,gog samtidig i en rigtig flot finish.

Se evt. anden tråd om XTZ.

lrev

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 08:19
Nå, ok det var den forkerte jeg fandt 
flere med det navn
for hurtig af mig.

Skal lige se på den rigtige

Sorry.

Kunne heller ikke rigtig forstå hvordan sammenhængen kunne være med DALI højtalerne.

Ken

Redigeret af Ken_T - 23-December-2006 kl. 08:30
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 08:47
Nå , nu er det nu ikke fordi logitech subwooferen er en ren sinke, den er vel egentlig ret berømt blandt de der køber den slags. Den kan da spille fantastisk højt, dybt og rent. Men det er jo PC. Og er jo et sæt, ikke beregnet sammen med andre højtalere. Og så kan man jo godt lave forstærkere der kan afgive 500 watt til sammen i et surround anlæg, det afhænger af typen.

Hvor finder man specifikationer på XTZ, syntes det var meget sparsomt med de oplysninger der var.

Hvad jeg mener i forbindelse med subwoofere i den billige klasse var en sådan jeg først så. Man skal faktisk op i 4000kr eller mere før der er noget der er  godt. Et besøg i HI-FI klubben, hvor man kan høre forskellige subs og skifte mellem dem, sorterer da hurtig nogen fra.

Men det kan da godt ske at XTZ er ok, men det er så også omkring de 4000.

Hellere undvære, end en dårlig sub i nogle tilfælde.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 09:08

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Nå , nu er det nu ikke fordi logitech subwooferen er en ren sinke, den er vel egentlig ret berømt blandt de der køber den slags. Den kan da spille fantastisk højt, dybt og rent. Men det er jo PC. Og er jo et sæt, ikke beregnet sammen med andre højtalere. Og så kan man jo godt lave forstærkere der kan afgive 500 watt til sammen i et surround anlæg, det afhænger af typen.

Hvor finder man specifikationer på XTZ, syntes det var meget sparsomt med de oplysninger der var.

Hvad jeg mener i forbindelse med subwoofere i den billige klasse var en sådan jeg først så. Man skal faktisk op i 4000kr eller mere før der er noget der er  godt. Et besøg i HI-FI klubben, hvor man kan høre forskellige subs og skifte mellem dem, sorterer da hurtig nogen fra.

Men det kan da godt ske at XTZ er ok, men det er så også omkring de 4000.

Hellere undvære, end en dårlig sub i nogle tilfælde.

Hej!

du tager fejl-jeg har selv lige modtaget lillebror til den nævnte XTZ,med en 10" bas,300 watt RMS forstærker indbygget,bygget i 25mm mdf plader,vægt 26kilo-og lakeret i blanksort.Den koster 3000 Sv.kr-og jeg GARANTERER dig at den spiller strømperne af det meste til 5k.......og det mener jeg.

Du må kigge lidt nærmere på deres side-ved godt at den er ringe-men alle oplysningerne er der-tro mig.

Ellers se min tråd fra igår om lillebror xtz`en......jeg vil komme med nærmere omtale her,når jeg har lyttet lidt mere til den.

Men so far........110% tilffreds med købet

lrev

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 17:45
Ok, det ser også godt ud med de XTZ, rigtig godt faktisk, men du vil sikkert give mig ret i at det bedste er at høre det selv, næst bedst er at læse anmeldelser, der så igen sommetider ikke er skrevet af nogen der fremstår rigtig pålidelige. Mange begejstrede brugere er endnu mere pålideligt end anmeldelser (afhængig af hvem forfatteren er naturligvis)

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at bygge subwoofere til en lavere pris end 4000, men en god kvalitets bas enhed koster en del, dertil kommer så en forstærker med strømforsyning, stik og et solidt kabinet, der jo netop ikke kan være tyndt da det er meget store påvirkninger der er snak om i en sub. Så rigtig billigt kan det næsten ikke blive. Det er bare ikke så let at gå ud og så høre noget der er godt, der skal jo også tjenes penge.

En enkelt 10" har ikke altid magt til at spille en stor stue op, men det handler selvfølgelig om enheden og den valgte forstærker. Og endelig spiller subwooferen  måske sammen med højtalere der selv leverer et godt bas output (kommer jo an på koblingen, der behøver jo ikke at være skåret i frekvensgangen til front feks.) . Lige det, kan godt blive for meget til musik syntes jeg, mens film kan  være ok, hvis ellers man har at gøre med en god sub

Uden at sammenligne vejer en logitech sub 23 kilo og har 10" bas. Man skal nok ikke undervurdere hvad den eventuelt kunne.

ken

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 08:25

"En enkelt 10" har ikke altid magt til at spille en stor stue op, men det handler selvfølgelig om enheden og den valgte forstærker"

ØHH-Jeg vil vove at påstå at årsagen hertil som regel skal findes andre steder end på STØRRELSEN af enheden.Hvis kvaliteten på enheden er iorden-og på forstærkeren,så er det RIGELIGT.Det er snarere et spørgsmål om at konstruere kabinettet rigtigt(porte og lign)..og så er denne XTZ  som sagt bygget i 25mm tyk MDF-ved ikke om du har et bedre forslag?    Du skriver også"Og endelig spiller subwooferen  måske sammen med højtalere der selv leverer et godt bas output (kommer jo an på koblingen, der behøver jo ikke at være skåret i frekvensgangen til front feks.) . Lige det, kan godt blive for meget til musik syntes jeg, mens film kan  være ok, hvis ellers man har at gøre med en god sub"?

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med det-Man indstiller da FREKVENSEN på subben efter de øvrige højtt. formåen:Mine R250 spiller f.eks. ned til 50hz-d.v.s at subben skal indstilles til ca.60hz-så tager den sig af alt under det,men blander sig ikke i det som ligger over.

MDF er faktisk det bedste materiale at bruge-OG SÅ ER DET TILMED BILLIGT 

Du skal også være opmærksom på at producenter som Audio-pro,Canton m.fl-idag har henlagt produktionen til KINA-det hjælper også gevaldigt på at holde priserne nede.Har faktisk hørt at langt de fleste idag får produceret i KINA.

Hvilke subber. kunne du komme i tanker om som et relt alternativ i denne prisklasse(du har allerede nævnt LOGITECH)?

Iøvrigt har du naturligvis ret I at det altid er bedst at høre produktet før køb,men jeg mener faktisk at FYNDBØRSEN.SE har en "prøvetid-ordning" netop på XTZ produkterne.......så meget tror de på dem

lrev

Redigeret af lrev - 24-December-2006 kl. 09:49
Til top
taunus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 08:41
Tilabe til emnet omkring Dali-sub'en. Min arbejdskollega har netop denne sub og den spiller fantastisk. Den rækker langt ned uden at blive mudret og den slår hårdt som en hest.
Placeringen er derimod en kæmpe videnskab. Jeg kan huske, at vi brugte timer og dage på at få det bedste lytteudbytte af den. Den står nu 1 meter ude fra væggen midt under sofabordet. I et firkantet lokale er det meget svært ikke at få stående bølger fra lyden så der måtte også tunge gardiner for vinduerne. Men så spiller den også fantastisk.
Gå ned i HiFi-klubben og giv dig god tid. Tag din yndlingsmusik med og lyt. Brug gerne mange timer (stik konen dit DK-kort og placér hende i en lingeributik her mellem jul og nytår) og vær skeptisk.
Held og lykke
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2006 kl. 08:53

Hej!

Ja-det må godt nok være noget af en opgave at placere den.......den er jo ENORM!!!

lrev

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu