|
Nyt TV / monitor? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
penoch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2020 kl. 11:53 |
Hej alle,
Vil meget gerne skifte mit 3 år gamle Samsung 43" ud i soveværelset med optimalt et OLED TV eller monitor, dog er der pga. det er placeret i et skydeskab kun plads til 43". Da vi benytter Apple TV boks og alene har streaming har vi ikke behov for noget i TV'et ellers. Jeg ved at der desværre ikke findes noget under 48" (kommende OLED i 2020), men findes der en OLED monitor/skærm som også tilbyder HDR - Dolby Vision og HDR+? Hvis det som jeg desværre tror det er ikke er muligt med OLED under 48", hvad er så bedste alternativt i LCD for 2019 eller 2020 model? Krav til LCD vil være bagbelyst, 4K, Dolby Vision samt HDR+.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der findes ikke OLED skærme i nævnte str. Og en LCD monitor løsning vil blive dyrere - da der ingen efterspørgsel er. Måske du i så fald skal kigge på PC monitor . . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
penoch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Status: Offline Point: 62 |
Som meldt er en monitor/skærm/TV et OK alternativt, men kan nogen melde om en 43" version findes der i LCD/LED opfylder vores behov?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19664 |
Hvorfor vil du udskifte nuværende?
Klaus
|
|
![]() |
|
Nuværende er et buet TV, lille lys fejl på skærmen, det er kant belyst og det har ikke Dolby Vision. Desuden går udviklingen jo ret stærk i den positive retning og vi bruger dette TV 90% i forhold til de øvrige vi har i huset.
|
|
![]() |
|
Furry ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1094 |
Hvis lysfejlen er så generende sf der er behov for et nyt tv, så ville jeg kigge på Samsungs QLED, i øjeblikket er det billigere at købe et tv, end en monitor, selv om man ikke skal bruge tuneren
|
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
![]() |
|
oplæg på hvilken model fra Samsung?
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
I den størrelse kniber det med at finde TV, der yder mere end gennemsnitligt, hvilket ofte betyder at HDR-ydelsen ikke vil være noget at råbe hurra for, dermed vil jeg ikke mene, dine krav til at understøtte alle HDR-formater, giver specielt meget mening, så måske du skulle revurdere dine behov...
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |