|
Baghøjtaler 5.1 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Januar-2020 kl. 12:43 |
Hej Jeg har et 5.0 (snart 5.1) setup. Jeg har ikke planer om noget atmos, da fruen og konstruktionen af loftet taler imod det... Jeg har nogle mindre System Audio højtalere, som jeg skal have placeret bagude. STuens opbygning gør at en venstre sidehøjtaler vil komme lang væk fra lyttepositionen, så derfor skal de på bagvæggen. Nedenfor er plantegning, samt et ældre billede fra en slagsopstilling. Vores tv/sofa står på samme måde. Jeg har en Pioneer SC1223, som snart skal udskiftes til en Denon x600X Skal baghøtalerne placeres i hovedhøjde, eller højt på bagvæggen, og evt. vinkles? Vil man evt. få en effekt ud at både to i hovedhøjde, og to højt oppe? Redigeret af noerden - 28-Januar-2020 kl. 12:44 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil placere dem, hvor de passer bedst i indretningen.
Og så vinkle mod lytteposition.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en fin stue, men desværre super uegnet til surround sound. Så jeg er enig med Mufti, gør hvad I finder pænest/mest praktisk.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarene. Ja, det tænkte jeg også Billedet snyder dog lidt - væggen ser på billedet noget smal ud. Men der er desværre ikke så meget luft ude til højre side. Jeg kunne godt bruge en mindre karnap, og større væg. Sælgeren har selv tegnet husets grundplan, og har også haft en surround interesse. Som noget fedt, er der trukket kabelrør, med kabler, op over loftet til baghøjtalere. Der er også trykket kablerør/kabler til netværk i de fleste rum. Jeg minsandten også at der er trukket kabler fra stuen ud til køkkenet til en "Zone 2". Men det er ikke så aktuelt mere. Jeg spørger fruen i hvilken højde hun foretrækker dem, og så vinkler jeg dem så mod lyttepositionen ;-)
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
Det går nok. Jeg skal ikke klage. Jeg har også et isoleret værksted der kunne ombygges, hvis vi gik op i det. Men lidt baghøjtaler og så en sub, så skal det nok give noget familiehygge. Nu er børnene også snart store nok til at se actionfilm, så det ikke kun er Pixar film vi ser herhjemme... Er det ikke et billede af Bishop du har klippet ind der ;-)
|
|
jacobe
Funktioner
Tak(0)
|
LOL, jeg har faktisk lige ændret billedet til et endnu sjovere, men du nåede at skrive først - det var ikke Bishop, men Ash, fra den første film
Redigeret af jacobe - 29-Januar-2020 kl. 09:36 |
|
|
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
Var det det - det lignede bare Lance Henriksen JEg må snart få dem set igen - eller vente 2-3 år, og så se dem med børnene en meget mørk, og sen vinteraften!
|
|
jacobe
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg glæder mig også rigtigt meget til at vores knægt bliver gammel nok til at se den!
|
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
Det var ikke så meget lyden. Det er mere, når man er i midten af målgruppen for Pixar/Disney film - så går man ikke så højt op i den store oplevelse, som man gør i handlingen ;-) Men det skal jeg nok få lavet om på. Fer tiden ser fruen The Crown - og den har faktisk rigtig god lyd. Selvom vores baghøjtaler pt. står helt forfærdeligt, så kan jeg sagtens fornemme det brede lydebillede. Hun lægger ikke specifikt mærke til lyden, mere den samlede oplevelse. Men hvad, vi er jo også vant til serier på DR, hvor man ikke kan høre hvad de siger.
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6186 |
Funktioner
Tak(0)
|
Standere bag sofaen
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |