|
Marantz ejere :) |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Benjamin7
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Februar-2020 kl. 09:41 |
||
Hej
Jeg fik sidste år købt mig en ny Surround forstærker, og har haft nogen grumme problemer i forhold til mit TV, men har fundet en måde og komme ud af det på. Modellen er en 7013, og den har bag dækslet en knap der hedder HDMI Out Den skifter man mellem 3 indstilling på "Auto - HDMI Out 1 - HDMI Out 2" Denne mulighed virker ikke på Appen, og der er ikke en knap til det på fjernbetjeningen, men har konstateret at der er muligheder i Trigger inputtet. Nogen af jer der har leget lidt med det ?, jeg er bare træt af og skal ud i racket og rode med det når jeg skifter mellem brug på lærred og tv. Desuden havde jeg en Harmony one remote i gamle dage, den var sådan set fin, det er vel ikke blevet ringere med årene ? tænker jeg vil se om jeg kan samle funktionerne i en programbar remote :) |
|||
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4665 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad hvis den bare står på auto, virker det så ikke efter hvilken hdmi out du aktiverer når du hhv tænder TV eller PJ?
|
|||
spanky
Super bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
kan du ikke bare bruge monitor 1 og 2 på bagsiden ?
Så vidt jeg husker sender de det samme signal ud samtidig. Mht harmony, så er jeg meget tilfreds med de 2 jeg har, det er den der hedder companion mener jeg, en gammel og en ny model (kun lidt forskel på knapperne) havde den der hed one, og syns opsætningen er blevet laaaangt nemmere med de nye.
|
|||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har den ikke noget af det samme somme hedder "scene mode" på yamaha. Der kan man programmere og tænde en aktivitet med én knap. F.eks. "se Netflix", med alle relevante indstillinger og indgange aktiveret med ét tryk.
Det er lidt bøvlet at sætte op, men for uerfarne brugere er det guld, når først det er lavet. Jeg kan bogstaveligt talt styre min AVR med tre forprogrammerede scenes og volumenkontrollen. Selv min mor på 80 ville kunne betjene det.
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo der er noget der hedder “smart select” som er 4 knapper på remoten.
|
|||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, det tror jeg godt man kan bruge. Har dog kun lige skimmet et minut i manualen.
Redigeret af Mefisto - 01-Februar-2020 kl. 11:36 |
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som default står de til indgange. Men har da fået lavet dem til preset på internet radiostationer. Så muligheden må være der.
|
|||
Benjamin7
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Problemet med Auto fuktion er at tv selv når det er slukket bliver ved med at holde på et eller andet, så hvis jeg ikke vælger den korrekte udgange bliver det nået lort Det som meget kort sker er at projektore på HDMI2 udgangen her bliver signalet forstyrret med 10 sec mellemrum når den er på auto. Hvis jeg vælger udgange altså udgang 2 istedet for auto så gør den det ikke. :) Den anden vej kan Arc ikke finde ud af det når den står på udgang 2, da det er udgang 1 der er med ACR Giver det mening :D Redigeret af Benjamin7 - 01-Februar-2020 kl. 12:47 |
|||
Hilsen
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så skal du kigge på “smart select” om ikke det kan sættes op til at virke. Det er de 4 sorte knapper på remoten.
|
|||
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1165 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har lige checket min Marantz app.
Her kan man godt skifte mellem auto/monitor1/monitor2
|
|||
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
jeg kan Også skifte på min app
Jeg har en 7011, som jeg bruger sammen Logitech Remote. Her har jeg action til om jeg ser på tv eller pj. Tryk på en knap også er duet hele sat op.
|
|||
Benjamin7
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så når du skifter mellem den ene eller den anden så flytter du også udgange på HDMI porte? :) |
|||
Hilsen
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |