|
Elendig udført basport |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Baune
Bruger Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Februar-2020 kl. 16:33 |
Hej godtfolk.
Jeg har lige købt et sæt Saxo 50, og tjekker basporten, som jeg synes ligner indersiden af et gammelt udstødningsrør. Samme på begge højtalere. System Audio påstår det er OK. Vil det ikke give unødig støj, eller jeg en navlepiller. Undrer mig bare, når man ser hvordan andre producenter gør ret stort nummer ud af udførelsen på netop en basport. |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du høre mislyd?
Kønt er det ikke. Synes dog det er ret svært at forestille sig at det skulle være en basrefleks port.
|
|
Baune
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Mufti
Nu er de helt nye og vel knap spillet varme, og de har helt sikkert ikke den optimale placering pga. begrænset plads. Men jeg synes ikke at kunne høre mislyd. Så jeg indstiller navlepilleriet. Vh Henrik |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
ser underligt ud, dem jeg kunne finde via google billede søgning ser helt anderledes ud. Er det ikke hul ind eller er hullet blokeret?
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er helt normalt med en skumprop i porten.
|
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den skal vel kun bruges hvis der er for meget (bulder) bas? |
|
Ning
|
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
Nogle fabrikanter leverer forskellige skumpropper. På den måde kan man fintune bassen til rummet.
Men det er da dumt at lave et hul for derefter at proppe det til. Istedet burde man kalibrere porten så bassen ikke buldrer.
|
|
Peter.C
Bruger Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Om bassen buldre eller ej er afhængigt af rummet og placering. Hvis du laver den så den ikke buldre i et lille rum vil den ikke lyde af noget i et større rum. Derfor følger der propper med så man kan lege med propper og placering af højttaleren.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Baune Når jeg ser på billedet du har postet ligner det at det er et paprør og at det er ved at gå fra hinanden. Det kan godt være at de lyder fint nu, men hvordan ser røret ud om 5 år? Klaus
|
|
Prasmus
Guld medlem Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes som dig, at det ikke ser specielt godt ud, nærmere defekt. Man kan mene hvad man vil omkring brug af paprør som åbenbart er brugt her, jeg kan godt se gode grunde til at benytte paprør, men ud fra dit billede ser det nærmest ud som om det er gået i stykker flere steder. Jeg går ud fra at billedet ligner virkeligheden. Lyder som om du har snakket med SA.... Ved du hvem du snakkede med? Hvis det ikke var Ole Witthøft så ville jeg nok sende ham en mail med billedet og spørge (stille og roligt i et pænt sprog *1) om han mener dette er ok eller en fejl. *1: Skal ikke forestås som jeg mistænker dig for andet!
|
|
Baune
Funktioner
Tak(0)
|
Hej alle.
Altså der sidder ikke noget propværk i. Der er hul igennem. Jeg har fået hurtig respons fra SA Hej Henrik Der er forskel på, hvor meget porten bidrager med til det samlede lydbillede. Derfor er der også forskel på, hvor stort et nummer, man behøver at gøre ud af den. Jeg har stadig en god portion returret på dem, så er ikke 100% sikker på at jeg beholder dem. Havde jeg set udførelsen af porten inden køb (uanset om det har noget at sige eller ej), ja så havde jeg ikke købt dem. Men de spiller sgu godt synes jeg. Hvis Saxo 40 spiller lige så godt, kan jeg godt finde på at nappe dem i stedet for pga. højden på kabinettet. Men dem har jeg ikke hørt. |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
underligt svar fra SA, synes jeg mister noget for dem og deres "kvalitet"
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |