|
Udendørs vs indendørs antenne |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Hejsamm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2020 Sted: 8000 Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Februar-2020 kl. 19:12 |
Jeg bor i Aarhus C og har ikke ret god signalstyrke.
Jeg har desværre ikke mulighed for at hænge en antenne op udendørs så jeg må nøjes med en indendørs. Antennen bruges på nuværende tidspunkt til at se DR og andre gratis kanaler men skal i fremtiden potentielt bruges til Boxer såfremt jeg kan få et godt nok tv signal gennem antenne. Jeg har pt denne antenne som ikke fungerer særlig godt: Jeg går og overvejer en All in One SV 9455 eller 9450 og benytte den indendørs i vindueskarmen (samme sted som min nuværende) Er disse bedre end min nuværende? Jeg har desværre ikke mulighed for at opsætte større antenner. Tak på forhånd for hjælpen.
Redigeret af Hejsamm - 11-Februar-2020 kl. 19:41 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis der er dårlige forhold, så er det No Go med en indendørs antenne. De anbefales som udgangspunkt ikke, er der fine forhold og kort afstand så kan det gå, men ikke til andet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hejsamm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2020 Sted: 8000 Status: Offline Point: 12 |
Tak for svar.
SV 9455 og 9450 er begge udendørs antenner. Er det også no go at bruge dem indendørs i et område med dårligt signal?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
De vil sandsynligt ikke være meget bedre.
Redigeret af Radiomanden - 11-Februar-2020 kl. 19:58 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
sd ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 288 |
Det er ikke nogen fordel at bruge en antenne indendørs, som er lavet til udendørs brug, du betaler for vejrbeskyttelsen, som du ikke har brug for. Der er for øvrigt meget stor forskel på, hvor gode antennerne er til at modtage signal. En af de bedste er denne: Strong jordbasseret antenne ANT28, som koster 97 kr hos elgiganten. Hvis du klæber den på vinduesruden på et vindue, som vender mod sendemasten, så får du sikkert et godt signal. Så vidt jeg ved bliver DR's kanaler sendt på samme system som Boxer, så hvis du kan tage DR så kan du også få Boxer-pakkerne. Held og lykke.
|
|
Powered by beer and chips
|
|
![]() |
|
Har prøvet en sådan, den levede ikke længe, så der kom en anden op ude på altanen, tilsvarende en af de All in one du skrev om.
|
|
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Prøv med en retningsbestemt antenne der peger mod søsterhøj masten.
Den kan placeres oven på et skab. Redigeret af Mufti - 12-Februar-2020 kl. 05:55 |
|
![]() |
|
keldp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Prøv
TWD-01 aktiv DVB-T Antenneden er rigtig god den eneste indendørs antenne der virker for mig.
|
|
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
|
![]() |
|
Mange tak for alle besvarelserne.
Jeg fandt en dåse bagved en dør med et coax udtræk som jeg prøvede at sætte et stik i og lave en kanalsøgning som egen antenne (den må være connected til en fælles antenne på loftet?). Her fik jeg adgang til DRs kanaler med en lidt bedre signalstyrke (27 i signalkvalitet og 42 i signalniveau) som giver et fint billede samt en fin lyd. Så jeg vil i første omgang prøve at se om det er nok til Boxer. Ellers vil jeg prøve jeres alternativer. Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Prøv lige at tjekke at dit TV eller boks ikke sender strøm ud til aktiv antenne.
Synes kvalitet og styrke lyder lidt i underkanten.
|
|
![]() |
|
Tak for tilbagemeldingen Mufti.
Det har jeg simpelthen ikke umiddelbart tekniske kompetencer til at kunne se. Det her billede er umiddelbart den eneste information jeg kan finde på signalstyrken gennem mit tv (SONY XE9005). Ved du evt. hvordan jeg kan tjekke om tv'et sender strøm ud til antennen? |
|
![]() |
|
Thomas.T ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 196 |
Det undrer mig at du modtager Hedensted, når Søsterhøj sender med 10KW få kilometer fra din bopæl. Den burde du, i teorien, kunne modtage på en strategisk placeret 30 cm stump ledning ;-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |