|
Reparation af Synology DS 2415+ søges |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Zombie1343
Junior bruger Oprettet: 07-Marts-2017 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Februar-2020 kl. 03:44 |
Kære alle
Min Synology DS 2415+ er desværre gået død. Den har samfulde 12 disks (6 tb Wd Red) og står i raid 5. Den blinker orange, både med og uden disks. Den er købt 26.02.15. Jeg har været i kontakt med Synology, hvis anbefalinger ikke har været til megen hjælp, da jeg ingen adgang kan få til den (med og uden disks). En hjælpende hånd mod betaling (hvis den repareres) søges. Bor på Nørrebro. På forhånd tak. Jens
Redigeret af Zombie1343 - 03-Februar-2020 kl. 03:52 |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad har hjælpen været fra synology
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af T-Duck - 03-Februar-2020 kl. 08:56 |
|
elendil
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er meget længe siden, jeg har læst nedenstående, så jeg ved ikke om der er noget i tråden der matcher dit problem, men tag evt. et kig. Det er en meget løsningsorienteret tråd, i hvert fald:
https://forum.recordere.dk/reparation-af-ds1815_topic159404.html |
|
Benjamin7
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hiv diskene ud af den, og evt send den til mig, har fået liv i en del af dem her før :)
Jeg bor i midt jylland ved 8740 Brædstrup |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
Zombie1343
Junior bruger Oprettet: 07-Marts-2017 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kære alle
Tak for svarene, der desværre ikke bringer mig meget videre. Synologys Support er ganske elendig, og de foreslår fx kobling til en pc. Det drejer sig om 55 tb, så dette er helt umuligt. Min NAS, efter den er opstartet med orange blink, kan heller ikke på nogen som helst måde tilgås. Efter ca. 5 minutters blinkeri, slukker den af sig selv, for så at genoptage blinkeriet. Jeg har set lignende tråd, og har også råbt om hjælp der allerede. At sende min NAS er umuligt. Hvad jeg derimod har brug for er en hjælpende hånd fra en, der kan komme og lodde, da jeg mistænker motherboard for at være synderen. Jeg har som sagt 55 tb materiale på serveren, 40 tb film og 15 tb musik, som er helt uacceptabelt at skulle miste. På forhånd tak. Mvh. Jens
Redigeret af Zombie1343 - 23-Februar-2020 kl. 08:37 |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
du ved du kan købe en ny og bare flytte diske over? Godt nok en dyr løsningen, men en mulighed. Personlig har jeg selv kun købt en 4bay så jeg bare kan købe en ny hvis den går i udu da dem med flere bay er dyre.
|
|
jblaabjerg
Bruger Oprettet: 18-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min 415+ havde samme problem grundet atom buggen. Jeg fik fat i en 100ohm modstand og nu kører den igen. Måske du skulle prøve det samme? Jeg er ikke stærk nok udi lodning til jeg vil prøve på andres maskine men giv det et skud selv.
|
|
elendil
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forudser at du trods alt har større held med hjælpen, hvis du er villig til at flytte NAS og/eller dig, frem for den anden vej. Der er endda allerede een der har tilbudt det. Du kan jo tage diskene ud af den først.
|
|
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du fundet en løsning? Jeg har lavet et par stykker af dem efterhånden, senest i dag hvor en af mine venner var forbi med hans. Symptomerne er: Status blinker gult ligesom flere af diskene gør det og den blå blinker. Hvis du vil køre til udkanten af Holbæk, så skal jeg gerne lodde en modstand i for dig. Alternativt går toget næsten lige til døren på omkring 55 min fra Hovedbanegården.
Redigeret af hedberg - 23-Februar-2020 kl. 18:13 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
|
slet
Redigeret af hedberg - 23-Februar-2020 kl. 18:13 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
Williams
Ny bruger Oprettet: 30-Juli-2024 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Benjamin
Jeg kunne godt bruge din hjælp med at få lodet en modstand på min Synology 1512+ så den kan tænde igen. Har bare blå blink som står og lyser. Har du mod på det vil jeg meget gerne kontakte dig for nermere information og et honorar. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |