recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke forstærker / receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke forstærker / receiver?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke forstærker / receiver?
    Sendt: 22-Februar-2020 kl. 13:44
Har I dag en Denon receiver, hvor næsten alt virker perfekt - men mangler desværre min cast funktion til musik.
Derfor købte jeg en Google chromecast audio - men kræver desværre stadig man skal tænde receiver og skifte input :-(

Derfor håber jeg på jeres hjælp - 
Jeg har en Click møbel under mit tv, hvor jeg har 2 System Audio saxo10 højttaler bag lågerne og en subwoofer gemt væk.
Jeg har brug for en forstærker/receiver, hvor der er to ting som er vigtigt for mig.
1. Når jeg tænder tv, så tænder lyden også - gøres i dag via HDMI til mit Sony 8 serie tv.
2. Caste musik via wi-fi og hvor jeg ikke manualt skal over og tænde eller skifte input.

Derfor har jeg kigget lidt bredt og tænker ikke krav er så store, da jeg ikke kører med store højttaler, men der skal selvfølgelig være power nok.

Fordel er også den ikke er for høj, så der er lidt mere luft til wi-fi antenner. ( bliver lidt bange ved kun 4 kg )

Havde for et par år tilbage denne, men der havde jeg udfordring med tv opsætning pga ingen HDMI og samtidig syntes jeg den manglede lidt power https://www.av-connection.dk/?PNo=YH-WXA-50-B

Har I andre forslag, hvis jeg gerne vil holde mig nede på ca kr. 3.000 - som jeg syntes er fair på sådan et basic setup.
Max højde pga møbel er 16-17cm, men pga wi-fi tænker jeg der skal være lidt luft.

Alt input er velkommen og måske man skal over i en soundbar i stedet, men syntes bare et par rigtige højttaler inkl. subwoofer normalt er bedre.
Behøver ikke at være en ny enhed jeg søger.

MVH
Johnny

Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 08:35
Hej.
ER du sikker på der ikke er noget i indstillingerne, hvor kan kan styre hvordan den går i standby; tilsvarende vågner op ved signal på en indgang?
Alternativt kunne være en smart fjernbetjening (Harmony) eller en simpel Haraldnyborg fjernbetjening til stikkontakten.
Den nørdede kunne være en Ikea Trådfri (Zigbee) stikkontakt, der via Tasker på mobilen tænder for receiveren når Spotify startes op.
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 09:32
Tak for dit svar

Som du oplyser med Harmony, så kan jeg lige så godt bruge den remote der ligger med fra Denon.

Min udfodring jeg ønsker kun at bruge min mobil - tænd app, vælg musik og stream.
Den optiske indgang kan ikke aktivere på signal og derfor skal man både tænde receiver og vælge kanal.

Receiver er nu sat til salg og Pioneer er bestilt som kan oplyste.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:

Min udfodring jeg ønsker kun at bruge min mobil - tænd app, vælg musik og stream.
Den optiske indgang kan ikke aktivere på signal og derfor skal man både tænde receiver og vælge kanal.
Ved det ikke, men hvis du i stedet for Chromecast Audio havde valgt en Chromecast (video med HDMI) - ville det så være muligt at få receiver til at tænde på HDMI signal? 
Mvh. JørgenT
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 09:43
Dette ville du nok, men kan den bruges kun til lyd
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 15:04
Ja, har lige prøvet med Chromecast (V1 med LAN igennem power supply) på AVR-X4000.
Kan caste Yousee Musik fra mobil til både Chromecast på receiver og Chromecast Audio på forstærker i andet rum med "Analog Only" input Smile (dog ikke samtidig med den måde som det er sat op lige nu) og det virker.
Hvis jeg tænder TV kommer der billede på fra mobil app, men TV behøver ikke være tændt.

Men tænd/sluk af receiver via HDMI har jeg ikke prøvet, det afhænger af pågældende receiver?
Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu