|
Hvilke forstærker / receiver? |
Besvar |
Forfatter | |
JMA37
Bruger Oprettet: 03-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 223 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Februar-2020 kl. 13:44 |
Har I dag en Denon receiver, hvor næsten alt virker perfekt - men mangler desværre min cast funktion til musik.
Derfor købte jeg en Google chromecast audio - men kræver desværre stadig man skal tænde receiver og skifte input :-( Derfor håber jeg på jeres hjælp - Jeg har en Click møbel under mit tv, hvor jeg har 2 System Audio saxo10 højttaler bag lågerne og en subwoofer gemt væk. Jeg har brug for en forstærker/receiver, hvor der er to ting som er vigtigt for mig. 1. Når jeg tænder tv, så tænder lyden også - gøres i dag via HDMI til mit Sony 8 serie tv. 2. Caste musik via wi-fi og hvor jeg ikke manualt skal over og tænde eller skifte input. Derfor har jeg kigget lidt bredt og tænker ikke krav er så store, da jeg ikke kører med store højttaler, men der skal selvfølgelig være power nok. Er det nok med en Pioneer SX-S30DAB https://www.pioneershop.dk/produkter/33-receivere/8218-pioneer-sx-s30dab-slimline-receiver/ Fordel er også den ikke er for høj, så der er lidt mere luft til wi-fi antenner. ( bliver lidt bange ved kun 4 kg ) Havde for et par år tilbage denne, men der havde jeg udfordring med tv opsætning pga ingen HDMI og samtidig syntes jeg den manglede lidt power https://www.av-connection.dk/?PNo=YH-WXA-50-B Har I andre forslag, hvis jeg gerne vil holde mig nede på ca kr. 3.000 - som jeg syntes er fair på sådan et basic setup. Max højde pga møbel er 16-17cm, men pga wi-fi tænker jeg der skal være lidt luft. Alt input er velkommen og måske man skal over i en soundbar i stedet, men syntes bare et par rigtige højttaler inkl. subwoofer normalt er bedre. Behøver ikke at være en ny enhed jeg søger. MVH Johnny |
|
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. ER du sikker på der ikke er noget i indstillingerne, hvor kan kan styre hvordan den går i standby; tilsvarende vågner op ved signal på en indgang? Alternativt kunne være en smart fjernbetjening (Harmony) eller en simpel Haraldnyborg fjernbetjening til stikkontakten. Den nørdede kunne være en Ikea Trådfri (Zigbee) stikkontakt, der via Tasker på mobilen tænder for receiveren når Spotify startes op.
|
|
JMA37
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dit svar
Som du oplyser med Harmony, så kan jeg lige så godt bruge den remote der ligger med fra Denon. Min udfodring jeg ønsker kun at bruge min mobil - tænd app, vælg musik og stream. Den optiske indgang kan ikke aktivere på signal og derfor skal man både tænde receiver og vælge kanal. Receiver er nu sat til salg og Pioneer er bestilt som kan oplyste.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5266 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
JMA37
Funktioner
Tak(0)
|
Dette ville du nok, men kan den bruges kun til lyd
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5266 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, har lige prøvet med Chromecast (V1 med LAN igennem power supply) på AVR-X4000.
Kan caste Yousee Musik fra mobil til både Chromecast på receiver og Chromecast Audio på forstærker i andet rum med "Analog Only" input (dog ikke samtidig med den måde som det er sat op lige nu) og det virker. Hvis jeg tænder TV kommer der billede på fra mobil app, men TV behøver ikke være tændt. Men tænd/sluk af receiver via HDMI har jeg ikke prøvet, det afhænger af pågældende receiver?
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |