|
FileVault or not to FileVault |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SEOMaster ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2020 Status: Offline Point: 97 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Februar-2020 kl. 23:04 |
Hej Skal man aktivere FileVault på sin Mac? Jeg har en MacBook Pro 16-inch (base model). Jeg har læst, at det selvfølgelig krypterer ens data og holder sikkerheden i top, men nogle skriver at denne kryptering lagres på ens CPU/disk og derfor gør maskinen langsommere. Og da jeg jo allerede "kun" sidder på en basemodel, så vil jeg jo gerne have alt det power jeg kan til Lightroom og Final Cut Pro ![]() Hvad siger I her? Redigeret af SEOMaster - 26-Februar-2020 kl. 23:14 |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis din bærbar "forsvinder" har du det godt med dine data ikke er krypteret?
|
|
![]() |
|
SEOMaster ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2020 Status: Offline Point: 97 |
Hej 0leDK Nej det har du selvfølgelig ret i. Men læste bare først, at FileVault ville gøre ens Mac langsom. Men det gælder så vist kun for ældre Macs, og specielt dem med gamle spinning HDDs. Så tror ikke, at det vil sløve min MacBook Pro 16" så meget, hvis jeg overhovedet kan mærke det
![]() |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Tror jeg hellere ikke. Jeg bruger Bitlocker til mine windows maskiner og har ikke mærket noget, overhovedet andet en det giver trykhed.
|
|
![]() |
|
OK tak 0le. Fint med trygheden, og jeg lader FileVault være aktiv
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |