|
DAC eller ej |
Besvar |
Forfatter | |
jmoeller
Junior bruger Oprettet: 29-August-2019 Status: Offline Point: 28 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Marts-2020 kl. 11:19 |
hej. Jeg har en Cambridge Azur 651R receiver hvor en Chromecast audio sidder tilsluttet digitalt. Og streamer fra TIDAL HiFi.
Mit spørgsmål er om jeg kan få bedre lyd ved at koble det igennem en DAC istedet eller er der andre muligheder?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min umiddelbare vurdering er at en løs DAC ikke giver noget i forhold til den der er i forstærkeren i forvejen.
Klaus
|
|
jmoeller
Junior bruger Oprettet: 29-August-2019 Status: Offline Point: 28 |
Funktioner
Tak(0)
|
tak for svar. Det var også min umiddelbare vurdering, men synes alle snakker om DAC og så ville jeg bare være sikker på at det ikke giver et løft i lyden.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med mindre at du kan køre Analogt gennem hele forstærkeren giver det ingen mening.
Hvis du tilslutter ekstern DAC bliver signalet konverteret en gang. Du risikerer så at signalet bliver digitaliseret i forstærken for at ende analogt i højttaleren. Altså digitalt til analogt til digitalt til analogt. Det gør ikke noget godt for lyden.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af Naiera - 01-Marts-2020 kl. 12:49 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |