|
Lenovo Ideapad S340 14" |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
MortenP
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Februar-2020 kl. 10:43 |
|
Hej
Jeg har købt sådan en fætter, og vil gerne have lidt flere ram i. Den er født med 4GB ram loddet på bundkortet + en 4GB Sodimm ramblok klikket i. Jeg kan ikke finde noget info på om jeg f.eks. kan tage en 16gb ramblok og klikke i i stedet for den 4gb der er der nu? nogle der ved noget om det? |
||
MortenP
Funktioner
Tak(0)
|
|
Elgiganten skriver max opgradering 16GB, men eftersom der er 4GB onboard også så betyder det jo en 12gb ramblok, som ikke findes??.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
EDIT: Men det er så nok tilsammen? Redigeret af JørgenT - 28-Februar-2020 kl. 11:26 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
MortenP
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er problemet. De ved det ikke. :).
Men jeg fandt dette, der skriver de man kan smide en 16GB blok i. Så jeg må nok bare prøve :). Thanks anyway.
|
||
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så RAM kommer til at sidde parallelt over 4GB, hvor den ene af dem ikke er aktiv i det område (sandsynligvis)
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Iflg. Kingston er 8GB maksimum: https://www.kingston.com/en/memory/search?model=100562&devicetype=3&mfr=LEN&line=IdeaPad
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
MortenP
Funktioner
Tak(0)
|
|
Quarkir, men iflg. Crucial er 16GB helt fint også??..
Meget forvirrende :)
|
||
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lenovo siger:
Mon ikke det er Elgiganten der er forkert på den, og det er 4GB onboard +8GB i slot?
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
LeChuck
Bruger Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg mener det skal opfattes sådan at Lenovo har sørget for at 4 og 8 GB klodser (med det rette interface) virker i maskinen. Crucial har så selv testet deres 16 GB, som skulle virke uden problemer. Som du kan se i nedenstående tråd, virker det umiddelbart fint. http://https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-U-and-S-Series-Notebooks/What-is-Maximum-RAM-for-S340-15IWL-Intel-platform/m-p/4476958
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville bare lade den være. Da de næsten 100% kører dual Channel, og der skal ramklodserne være ens både i hastighed og en størrelse hvis man skal have en gavnlig effekt af dem. Men hvis det er 8gb der er loddet på og sodimm slottet er tomt. Så skal bare have en ekstra ramklods
Redigeret af T-Duck - 01-Marts-2020 kl. 11:22 |
||
LeChuck
Bruger Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved ikke lige med S340, men ellers kører langt de fleste nyere maskiner med en form for flex mode på rammen. Dvs. selvom de to ram blokke ikke er lige store, kan du stadig køre dual channel på en del af dem. I dette eksempel vil det være 8GB i dual channel, og de resterende i single channel.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |