recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - De stjal alt :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDe stjal alt :(

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Emne: De stjal alt :(
    Sendt: 26-December-2006 kl. 12:34

Hvad skal man sige når man kommer hjem og hele hyttet er ryddet. Alt var væk - små 100k stjålet.

For lige at lave prikken over i'et havde de så også hentet Heinz tomat-ketchup i køleskabet og smurt hele lejligheden ind - alt var sprøjtet til. Vægge og gulve ødelagt.

Glædelig jul har de nok tænkt...

RØVHULLER.

Anyway, så skal jeg jo så igen ud og bruge (forsikrings)penge.

Jeg havde jo købt et Philips PF 9731 i fælleskøbet og var meget glad for det. Desværre valgte antenneforeningen at skifte til DVB-C - suk!

Spørgsmålet er: Er der siden i sommers kommet noget bedre, eller er det stadig PF 9731 der anbefales?

Hvad med en DVD-optager? Havde en Sony720 men burde jo nok have HDMI - er 820 løsningen når den kun har HDMI-UD - den burde vel også have en HDMI-indgang så man en dag kan optage HD-siglaner?

Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 13:24

Oprindeligt skrevet af nifo nifo skrev:

Hvad med en DVD-optager? Havde en Sony720 men burde jo nok have HDMI - er 820 løsningen når den kun har HDMI-UD - den burde vel også have en HDMI-indgang så man en dag kan optage HD-siglaner?

Du har helt ret: Først hugge - & så hærge! Sikke nogle r..huller!

Jeg tror ikke at du finder nogle recordere med HDMI indgang. Underholdningsindustrien vil nemlig ikke have at man skal kunne kopiere HD matriale. Bla. derfor er der vedtaget HDCP på HDMI signaler.

Med god hilsen

John
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 20:33

Ikke at jeg skal blande mig i det, men overvejet en alarm fra dansikring-direct eller falck som dog ikke er lige så gode. Koster sgu ikke ret meget og med den indbo værdi de har taget havde det nok været en kolg ide? Så havde du 99,9% ikke fået indbrud, men naboen som de havde nakket på vejen.

Men trist at hører, men jeg anbefaler altså en alarm til et hus/lejelighed, for er desværre nok ikke sidste gang nu tvyen ved der forfindes for x-antal 1tkr i boligen desværre ;-(

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 20:38

Sorry, men jeg giver ikke en meter for de alarmer. Er det ikke alm. kendt at de "kommer for sent" for ikke at løbe ind i ballade?

99% ikke fået indbrud? Hvilken verden lever du i?

Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 20:58

Tja måske fordi jeg arbejder inde for branchen, men du betaler for de kommer og tjekker er alt okay, plus med de nye alarmer fra dansikring kan de sende politet og ikke bare en vægter, da de kan se i hjemmet så snart alarmen går, politet rykker faktisk ud ringer man til dem og så taler vi maks 5 minutter istedet for de 20-30 maks som kan gå ved en vægter, men ved en vægter for du besked om hvad er sket og de gør dit hus pænt så du ikke kommer hjem til et smadret hjem som i dit tilfælde, undskyld reklamen, men syntes bare jeg ville videregive min viden ;-(

snippet fra dansikring side:

Med PIRCam® er vi hos dig døgnet rundt.

Hvis PIRCam® detektoren registrerer bevægelser indenfor det sikrede område eller lokale, igangsættes kameraet og en videosekvens sendes direkte til Dansikring Directs kontrolcentral. Det gør, at vi kan sikre rettidig reaktion ved alarm.
(det er dette som politet godt vil rykke ud til) Dette er de eneste i danmark som har dette, falck produktet og andre har ej denne mulighed.
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 22:17
Der var en artikel i pressen fornyligt der viste et fald i indbrud hos de der havde sikret sig med effektive alarmer. En tyv vil heller tage et hus uden alarm, end end et hus hvor politiet er der efter 5 min. Det er der vel ikke noget at sige til?

Og jeg har også set indbrud hos nogle bekendte 3 gange med ret korte mellemrum. Efter første gang at have fundet ret store værdier i et hjem, ved indbrudstyve at der nu efter kort tid vil være købt erstatninger. Der vil derfor være helt nye varer at hente. Og så kommer de igen.

Mine bekendte flyttede til Nordsjælland. Og de er ikke fundet endnu ( af tyvene altså) :) De havde faktisk alarmer (små), men de virkede altså ikke. Man skal nok have noget mere sikkert. Og fælles aftaler med naboer er ret godt.

Man kan også få alarmer der kan ringe op til andre (6 forskellige numre feks.)

Jeg føler stærkt med dig NIFO, det er noget af det mest frustrerende at få rippet sit hjem. Og frygten sidder der jo altid fremover når man forlader hjemmet siden hen.

Redigeret af Ken_T - 26-December-2006 kl. 22:21
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 22:24

Alarmer har kun en præventiv effekt. Men det er de så til gengæld også temmelig gode til.

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

Tja måske fordi jeg arbejder inde for branchen, men du betaler for de kommer og tjekker er alt okay, plus med de nye alarmer fra dansikring kan de sende politet og ikke bare en vægter, da de kan se i hjemmet så snart alarmen går, politet rykker faktisk ud ringer man til dem og så taler vi maks 5 minutter istedet for de 20-30 maks som kan gå ved en vægter, men ved en vægter for du besked om hvad er sket og de gør dit hus pænt så du ikke kommer hjem til et smadret hjem som i dit tilfælde, undskyld reklamen, men syntes bare jeg ville videregive min viden ;-(

snippet fra dansikring side:

Med PIRCam® er vi hos dig døgnet rundt.

Hvis PIRCam® detektoren registrerer bevægelser indenfor det sikrede område eller lokale, igangsættes kameraet og en videosekvens sendes direkte til Dansikring Directs kontrolcentral. Det gør, at vi kan sikre rettidig reaktion ved alarm.
(det er dette som politet godt vil rykke ud til) Dette er de eneste i danmark som har dette, falck produktet og andre har ej denne mulighed.

Det er godt du ikke har skrevet noget efter 20-30, jeg regner med du mener timer, for det kan ikke være minutter, det er jo vist i test efter test at det tager meget længer tid.

Sidste gang vi hade indbrug på arbejdet tog det over 45 min og vi har noget der er meger dyrere end hvad private har(vi har dansikring).

Jeg vil mene at sikring er værdiløs, sæt et klistermærke op det har samme virkning.

Til top
Torp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 22:22

Jeg har selv kørt som vægter og har selv tyverialarm.

Jeg har ikke i de 6 år været på indbrud i private hjem, hvor der er alarm installeret.

Vi har i firmaet set et tilfælde og der kunne tyvene se B & O anlægget udefra.

Du undgår ikke 100 % indbrud med en alarm, men hærværk og andre ting tør de ikke.

P:S jeg er ikke ansat ved Dansikring eller Falck

Mvh Torp
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 05:21
Torp  du skriver

"Jeg har ikke i de 6 år været på indbrud i private hjem, hvor der er alarm installeret."

Det er der da heller ikke nogen der håber :)  Det har jeg heller ikke.

Ja, den kunne jeg ikke lade ligge. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu